Aesop Rock - Float (2000)

Label: Mush

1. Float (1:54)
  2. Commencement at the Obedience Academy (3:43)
  3. Big Bang (4:59)
  4. Garbage (4:01)
  5. I'll Be Ok (2:59)

met Slug

6. Breakfast with Blockhead (0:35)
  7. Basic Cable (4:10)
  8. Fascination (3:46)
  9. Oxygen (5:17)
  10. Skip Town (4:21)
  11. 6b Panorama (2:02)
  12. Lunch with Blockhead (0:20)
  13. Spare a Match (4:51)
  14. Attention Span (3:51)

met Vast Aire

15. How to Be a Carpenter (4:43)
  16. Prosperity (3:56)
  17. No Splash (4:02)
  18. Drawbridge (4:45)

met Doseone

19. Dinner with Blockhead (0:46)
  20. Mayor and the Crook (4:09)
avatar van BoordAppel
Ok dat albums toevoegen wijst zich dus vanzelf . Buitengewoon aparte rapper die Aesop Rock en dit is een erg aangenaam, apart, gevat, mooi en goed album. Jammer dat ik Aesop af en toe niet kan verstaan. 4*

Improvision
Goed album, duidelijk minder dan Labor Days maar toch wel goed. Af en toe tracks met een Oost-Europees sfeertje zoals Big Bang. Verder vind ik ook nog Attention Span en Mayor and the Crook goede nummers. Hier en daar een iets te alternatieve track met té sobere beats. Ik houd het op 4*.

avatar van ~Erik~
Labor Days is mijns inziens zijn beste album. Bazooka Tooth en Float goede tweede. Aesop heeft een eigenwijze flow met zowel scherpe als zware tonen in zijn raps. Het lijkt (of is) of hij offbeat rapt, dit alles irriteert mij niet. Aesop rockt ! Aesop is wel dissable, onterecht natuurlijk, maar dit kan door zijn aparte stijl komen. Weet iemand of hij wel eens is gedist door (mainstream) rappers? Ik geef hem 4,5 *

avatar van hiphopmaster
Een top tien notering voor dit album van Aesop Rock. Naar mijn mening net iets beter dan Labor Days en daarom dus het beste werk van Aesop Rock. Producties zijn in handen van Aesop zelf, Blockhead en Omega One. Zij weten een heel relaxte sfeer te creeëren op deze cd. Het is allemaal net even iets toegankelijker dan Labor days.
Op Attention Span komt Vast Aire even langs zoals we het van hem kennen op The Cold Vein. Echt een meesterlijke track. 5*.

P-DawG
Ik heb mijn stem maar verwijderd ik kan gewoon niks met dit soort Hip-Hop. De manier van rappen kan mij gewoon totaal niet boeien en spreekt me dus niet aan. De producties zijn alleen best goed.

Rene1979
Vet album dit!

avatar van niels94
Op het eerste gehoor is deze over de gehele linie genomen misschien wel beter dan het al geweldige Labor Days. Briljante beats, raps en gastbijdrages (Slug, Vast Aire en Doseone ).

avatar van Ataloona
Niels, je blijft me maar blij maken vandaag

avatar van niels94
En of dit een heerlijk album is. Veel te onbekend ook. Blockhead (is dat de enige producer?) levert puik werk af met eigenlijk redelijk eenvoudige beats die verdomd catchy of mooi zijn en Aesop Rock is gewoon een heerlijke rapper. Zijn stemgebruik is ronduit briljant. En dan hebben we het nog niet eens over de gastartiesten gehad: Slug, Vast Aire en Doseone staan op stuk voor stuk briljante nummers. Attention Span is mijn favoriet, wat is die Vast Aire toch een koning, zijn verse is werkelijk waar gewoon een beleving. Die man heeft een briljante stem en flow. En dan hebben we het nog niet eens over de teksten gehad

Improvision
Niet de enige producer nee. Aesop Rock zelf en Omega One produceren ook.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit album wordt overigens op 19 juni opnieuw uitgebracht.

^O^

Improvision schreef:
Niet de enige producer nee. Aesop Rock zelf en Omega One produceren ook.

Dank. Te lui om het zelf op te zoeken

avatar van niels94
Toch graag even aandacht voor die verse van Vast Aire. En dan vooral dit stukje:

"I'm tired of cats tryin to sum me
You can't add that far yet, that counting is far fetched
I treat MC like canines
Throwin words at they face to see if they bite when they catch
I told you my poetry sponsors Gillette
Now you standing there wit razors in your head like barrettes
Man, if the mic had ass cheeks
The sticker in my hand would say priority seating
"

Deze man was toch zo goed. Liefhebbers van Attention Span kan ik deze tamelijk onbekende track van Aesop Rock en Vast Aire samen ook enorm aanraden, trouwens, waarop beide rappers ook flink losgaan over een epische beat.

avatar van Osiris Apis
niels94, bedankt voor de link van 'Apology'! Die kende ik nog niet. Goede track, lekkere beat met Aesop en Vast die op dreef zijn.

Rene1979
Verreweg mijn favoriete Aesop album

avatar van Slowgaze
Net geprobeerd om 'Attention Span' mee te rappen. De verse van Vast Aire is goed te doen, maar die van Aes daarna... Ik zat een paar keer op hetzelfde tempo, maar liep meestal een regel achter. Wat een bizar goede rapper.

avatar van Elohim
Ik merk dat ik de laatste tijd zo vaak Float beluister. Wat een verschrikkelijk goed album zeg. Hoewel de tracks met DoseOne ( ) en Vast Aire verschrikkelijk goed zijn, zijn tracks als Skip Town en No Splash ook verschrikkelijk goed.

Oh, en Dinner With Blockhead is het grootste gemis van dit album. Misschien dat ik ooit nog eens die beat loop en een Aesop Rock acapella erover gooi. Mijn god, wat een beat.