Destroyer - Destroyer's Rubies (2006)

Canada
Label: Merge

1. Rubies (9:25)
  2. Your Blood (4:15)
  3. European Oils (4:55)
  4. Painter in Your Pocket (4:10)
  5. Looter's Follies (7:26)
  6. 3000 Flowers (3:46)
  7. A Dangerous Woman Up to a Point (6:02)
  8. Priest's Knees (3:08)
  9. Watercolours into the Ocean (4:46)
  10. Sick Priest Learns How to Last Forever (5:53)
Oei Brainstorm moest dat zijn.
Brainpower zijn natuurlijk de Nederlandse trots onder de hip hop menigte gniffel gniffel

Ik hoor het bijzondere er eigenlijk niet zo aan af... Het klinkt me te Amerikaans, de stem spreekt me niet echt aan en ik vind het geluid over het algemeen nogal dichtgetimmerd en druk. De liedjes an sich zijn zeker niet slecht, maar de verpakking is het voor mij niet zo. Ben benieuwd of dit voor mij een groeiplaat zal worden of niet...

Dit is mijn eerste aanraking met de band Destroyer, het ik moet zeggen dat het best aardig klinkt... Nog een paar keer aandachtig beluisteren en dan kan er een echt oordeel uit komen...

Na de recentie op pitchfork maar eens gedownload, lang moeten wachten, maar toch gekregen. Wat en heerlijke plaat zeg. Nu stond neko Case al hoog dit jaar, maar dit is echt nog lekkerder. Neko heeft een aantal mooie nummers maar dit is gewoon een hele plaat prachtig. Had nog nooit van deze band gehoord, maar ik ga mij er nu eens dieper in verdiepen. Zijn er nog meer bandjes rond the New Pornographers, buiten A.C, Neko en dit?

avatar van henrico
Hm, ik moet dit als regelmatige bezoeker van de Merge-site eerder in het jaar hebben gehoord, maar blijkbaar toen niet op waarde geschat. Dankzij een lijstje van Death Cab's Chris Walla nu dan toch 'ontdekt'. Ik heb nog lang niet alle nummers gehoord -laat staan de hele cd meerdere keren- maar ik vind het nu al erg bijzonder....Warm, origineel, catchy. Vooral Watercolours Into The Ocean is prachtig. Meermeermeer.

avatar van Yak
Yak
henrico schreef:
Meermeermeer.

Streethawk A Seduction, klinkt wat warmer maar is niet minder mooi dan het spookachtige Your Blues.

Vind het nu toch wel wat beter worden, eigenlijk. Snap zelfs mijn eerdere commentaar niet echt meer, wellicht was ik toen niet echt in de stemming voor een rustig luisterplaatje als deze.

Het pakt me nu wel bij vlagen, maar echt imponeren doet het nog niet. 3,5* voor nu.

Zwaar briljant album met 'Painter In Your Pocket' als het ultieme voorbeeld.

avatar van Reint
Martin Visser schreef:
Grappig... er staat tekstuele verwijzingen op naar andere popsongs:

Op A Dangerous Woman Up To A Point: "Have I told you lately that I love you" (Van Morrisson)

Op Watercolours Into The Ocean: "Oh, life is bigger" (REM)

en op de plaat Your blues:
Op The Music Lovers: "You can go your own way" (Fleetwood Mac)

Maar er blijken er nog meer te zijn. Ik tikte deze zinnetjes in op Google en kwam op een site waar al deze tekstverwijzingen op een rijtje staan.

Er is er ook een naar Bob Dylan's If You See Her, Say Hallo.

avatar van Yak
Yak
Destroyer staat er sowieso om bekend zijn nummers vol te stoppen met referenties en citaten uit eigen werk of het werk van anderen. Zie ook de Destroyer drinking game.

Wel een fijne plaat, maar af en toe wat te veel lalala.

avatar van knots
Wat een heerlijke hoes.
En een heerlijk album

avatar van hallo!
Ik heb Destroyer een paar maanden geleden ontdekt met Kaputt. Dat vind ik een zeer goed album. Deze vind ik ongeveer even goed. Er zijn wel niet zo veel blazers te horen als op zijn nieuwste en dat vond ik eerst spijtig, maar de songs zijn van een even hoog niveau dat het niet zo veel uitmaakt. Vooral nummer 3 en 4 vind ik prachtig.

avatar van hallo!
Het album is bij mij nog gegroeid. Soms lijkt het of Bejar maar doet waar hij zin in heeft, maar de ene geweldige melodie volgt de andere. Af en toe komt er dan even een explosie tussen (The fucking maniac!). De lyrics zijn ook redelijk vreemd en moeilijk te begrijpen, maar dat heeft wel zijn charme vind ik.