Rush - Clockwork Angels Tour (2013)

Canada
Label: Anthem

1. Subdivisions (5:39)
  2. The Big Money (6:02)
  3. Force Ten (5:35)
  4. Grand Designs (5:15)
  5. The Body Electric (4:52)
  6. Territories (6:46)
  7. The Analog Kid (5:24)
  8. Bravado (5:46)
  9. Where's My Thing?/Here It Is! (Drum Solo) (8:23)
  10. Far Cry (5:33)
  11. Caravan (5:42)

met Clockwork Angels String Ensemble

12. Clockwork Angels (8:12)

13. The Anarchist (6:59)

14. Carnies (5:16)

15. The Wreckers (5:27)

met Clockwork Angels String Ensemble

16. Headlong Flight / Drumbastica (Drum Solo) (8:17)

met Clockwork Angels String Ensemble

17. Peke's Repose (Guitar solo)/Halo Effect (5:15)

met Clockwork Angels String Ensemble

18. Seven Cities of Gold (6:24)

met Clockwork Angels String Ensemble

19. Wish Them Well (6:41)

20. The Garden (7:14)

21. Dreamline (5:19)

met Clockwork Angels String Ensemble

22. The Percussor (I) /Binary Love Theme (II) /Steambanger's Ball (Drum Solo) (3:10)
  23. Red Sector A (5:21)

24. YYZ (4:52)

met Clockwork Angels String Ensemble

25. The Spirit of Radio (6:28)
  26. Tom Sawyer (5:56)
  27. 2112 (8:19)
  28. Limelight (Soundcheck Recording) (4:42)
  29. Middletown Dreams (5:20)
  30. The Pass (5:03)
  31. Manhattan Project (5:18)

avatar van vigil
Hehe, eindelijk weer eens een live album van Rush (of had ik dat bij de vorige ook al geschreven?)

avatar van Edwynn
Toch vrees ik dat ik daar weer als een blok voor ga vallen.

avatar van Sir Spamalot
Mooie selectie uit Clockwork Angels, wat je ook verwacht, maar heb je de rest al eens bekeken: er staan weer een paar verrassende pareltjes op. Overkill qua dvd's? Als de kwaliteit er is, heb ik er geen probleem mee. Niemand verplicht je om het te kopen. Vorige keer kon ik ze jammer genoeg weeral niet live bewonderen, dus dit wordt een verplichte aanschaf voor mij. Voor Rush heb ik altijd plaats in mijn kasten.

LIVE staan ze nog steeds als een huis al zullen nummers als La Villa...geleidelijk het veld moeten ruimen voor nummers van recentere datum.
Dit jaar RUSH laten lopen, omdat ik ze vorig jaar nog heb gezien (in totaliteit een keer of 8!)
Blijft mij wel boeien al hebben ze ook hun mistakes gehad (Vapor Trails, Presto en Roll the Bones), maar dat neem ik op de koop toe van deze wereldband

avatar van Sir Spamalot
De trailer is ook al beschikbaar: klik,

avatar van Sir Spamalot
Via de website van Rolling Stone, een clip van The Garden: klik.

avatar van the crook
Edwynn schreef:
Toch vrees ik dat ik daar weer als een blok voor ga vallen.

Same here, op een of andere manier is Rush live onweerstaanbaar, iets wat ik met hun studio albums helemaal niet heb. A Show of Hands bijvoorbeeld, heb ik helemaal grijs gedraaid!

Alleen die obligate drumsolo's (zelfs drie (!) op dit album) hadden voor mij niet gehoeven, dat worden skip momentjes ben ik bang...

avatar van ozwald
Gezien in de Ziggo dome en vond dat 'string ensemble' eerlijk gezegd behoorlijk overbodig. Als er één band is die dat soort fratsen niet nodig heeft is het Rush wel. Ga 'm eerst eens downloaden en zie daarna wel of ik tot aanschaf overga.

Gisteren binnengekregen. Zowel de DVD als de CD.

Ondanks dat ik al het livewerk van Rush heb, is dit opnieuw een genot.
Het stringensemble voegt zeker toe aan de songs.
Opnieuw een FEESTJE VOOR HET TROMMELVLIES.

En wat geweldig dat Grand Designs en Analog Kid live zijn gespeeld.

Ik ga er de komende tijd veel van genieten!

Heb de DVD en CD gisteren binnengekregen. Vind de mix op de CD op de een of andere manier wat vlak. De drums spetteren niet. Het digipack ziet er mooi uit, maar het boekje lag er gewoon los in, en om de tweede CD er fatsoenlijk uit te krijgen, moet je het halve digipack slopen. Dat had beter gekund.

Martial
De beeldkwaliteit van de blu-ray versie is werkelijk superieur te noemen wat een kijkgenot
Het geluid blijft dan wel ietsjes achter, maar ach je kan ook weer niet alles hebben

avatar van AstroRocker
Wederom een prachtig live document van Rush! Ik was erbij in de Ziggo dome en heb er mooie herinneringen aan.

Ook ik was er bij in de Ziggo Dome, wat een geweldig concert was dat. Ook deze liveregistratie is van top-kwaliteit. De blu-ray is zowel qua beeld en geluid van uitmuntende kwaliteit. Ik lees inderdaad veel recensies dat de geluidskwaliteit met DTS slecht is, dat is inderdaad het geval, maar zet je je versterker (als dat mogelijk is) op THX music dan weet je niet wat je hoort.
Wat een fantastisch concert.

avatar van Ricardo74
Geweldige plaat met niet alleen een prachtig concert maar ook interesante (docu) stukken over de band. Een juweeltje!! Maar ja...Rush hé.

avatar van notsub
De magie van Rush is nog steeds hoorbaar. Live hoor je de details uit de seventies weer in de nummers van Clockwork Angels. Dat album met name is de reden om deze aan te schaffen. Veel van de overige songs zijn de zoveelste live versie opnieuw aanwezig. Toch vervelen ook die nummers niet. En dan komen er ook nog eens minder voor de hand liggende nummers voorbij die je een tijd niet gehoord hebt en is het toch weer raak.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
ozwald schreef:

Bij beluistering van dit werkje (wat grotendeels een herbeleving van het concert was), dook heel incidenteel een associatie op met de symfonie meets metal gebeurens van de late jaren '90... heel incidenteel. Voor het overige vond en vind ik het een fijne aanvulling, zeker ook bij het oudere werk waar nog wel eens een toetsenpassage sneuvelde ten faveure van een stringpassage.

Verder is dit kennelijk een compilatie van diverse shows met toch enigszins uiteenlopende playlists - ik hoorde althans wat nummers langskomen die ik in de Ziggo Dome niet heb gehoord. Met ruim 3 uur is het een beetje een topzwaar document geworden... maar wel een mooi topzwaar document allicht.

avatar van B.Robertson
Vind dit uiteindelijk één van hun beste live-albums uit de niet geringe stroom. Had het niet verwacht maar ben voor disc 2 Clockwork Angels selectie gevallen. Vind het mooier dan het studioalbum.
The Body Electric was ooit het eerste wat ik van Rush hoorde, in Beton uur of i.d. Vind het een fraaie set met lekker veel werk vanaf Signals, die synthesizer periode spreekt altijd wel tot mijn verbeelding en de Roll the Bones selectie is ook top.

avatar van ricardo
Een geweldige live plaat is dit, en maar liefst 3 cd,s genieten van deze. Het mooie van dit album is dat op cd 2 alleen maar nummers van Clockwork Angels gespeeld worden, en sterker nog, op 2 nummers na word het hele album gespeeld. De studio versie heb ik nog niet gehoord,en vraag me af of die nog wat toevoegt na deze aanschaf. Op cd 1 veel nummers uit de jaren 80, en op cd 3 komen de meeste nummers uit de jaren 70. Bijna nooit worden er live nummers gespeeld uit de periode van 1989 tot en met 2002. Nu weet ik dat dat niet hun sterkste periode was, maar waren toch nog 5 albums.

avatar van spinout
geplaatst:
Vreemd dat niemand het hier heeft over de vreselijke zang van Geddy Lee. Die brengt het niveau van de nummers hiermee toch vaak omlaag voor mij.