Boy George - This Is What I Do (2013)

Label: Very Me

1. King of Everything (4:21)
  2. Bigger Than War (3:45)
  3. Live Your Life (4:33)
  4. My God (4:11)
  5. It's Easy (3:35)
  6. Death of Samantha (5:28)
  7. Any Road (4:54)
  8. My Star (4:20)
  9. Love and Danger (3:28)
  10. Nice and Slow (4:08)
  11. Play Me (6:28)
  12. Feel the Vibration (5:13)
  13. Turn on a Little Light for Me * (3:15)
  14. Make You Feel My Love * (3:00)
  15. Video Games * (4:32)
Via welke Nederlandse sites of bij welke music stores in Nederland kan ik de nieuwste CD van Boy George straks bestellen?
Ik heb het eerste nummer :King of Everything al kunnen beluisteren en die was geweldig!

ohmusica
Boy George down to earth

Zijn stem is er duidelijk op achteruit gegaan. Met die reggae/pop nummers heb ik niet veel en daar staan er toch echt te veel van op dit album maar ondanks dat wil ik er eens echt goed voor te gaan zitten een dezer dagen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Wat die stem betreft: onlangs op YT enkele live versies van "Somebody To Love Me" bekeken en daarbij valt meteen op hoe slecht hij in de ene zingt en hoe goed in de andere...

avatar van Deranged
Is wel een goed album. Ik ben niet zo bekend met zijn eerdere werk en stemgeluid maar ik vind zijn stem hier wel intrigerend met een milde vibrato die hij smaakvol weet toe te passen.

avatar van Deranged
Erg sterk album zelfs. Hoor op sommige nummers een lichte reggae groove maar is zeker geen dominerende factor op dit album, ben daar zelf ook niet zo'n fan van namelijk. Als geheel doet het me nog best denken aan Marc Almond en daar ben ik toch wel een groot liefhebber van.

Ja dit gaat er wel goed in bij mij.

Kan hier niet minder dan vier sterren aan toekennen.

Deranged schreef:

Van dit soort opmerkingen schrik ik uiteraard enorm als mede Almond liefhebber. Ik hoor het slechts heel af en toe (opener King of Everything, My God en Any Road misschien) maar dan is het meer een soort vibe. Trouwens ook niet mijn meest favoriete Almond kant maar dat terzijde. Ik snap wel dat je die link maakt.
Door de koortjes moet ik telkens denken aan de Almond cover van Paint it Black... een beetje die hoek en ook de twee nieuwe nummers van Almond vallen een beetje in deze stijl.

Ik vind de poppy reggae-saus toch echt te veel aanwezig en dat is jammer want verder is het inderdaad best een aardig album meer nummers zoals de opener en ik was meer tevreden geweest.
Maar wie weet kom ik nog wel terug hierop en valt het straks beter want ik heb wel een zwak voor Boy George.

avatar van Deranged
Meer dan een kleine gelijkenis wil ik het dan ook niet noemen. Zoals in de opener inderdaad. Die ik overigens meer en meer een ijzersterk nummer begin te vinden. Treffende tekst en ik vind zijn stem hier erg mooi uitkomen.

Ben zelf alleen maar meer en meer te spreken over dit album eigenlijk

Wat mij betreft heeft ie zeker een waardige comeback worp afgeleverd hier.

avatar van Deranged
Bij mij alleen maar gegroeid. Ook de andere meer poppy nummers met inderdaad een beetje een reggae achtige inslag gaan er bij mij behoorlijk lekker in. Ben daar op zich ook niet zo van maar dit album heeft gewoon als geheel een hele fijne sound.

Absoluut geen matig plaatje of zoiets.

Over het algemeen gewoon aan aangename feelgood sound, afgezien van het eerste nummer niet al te melancholisch.

Gewoon lekker luchtig.

Hoorde laatst trouwens ergens iets van Gerard Joling en daar deden sommige stukken me ook nog best aan denken eigenlijk. Maakt dit album er voor mij verder niet minder op maar wil ook niet zeggen dat ik nu Gerard ga opzetten.

Erg genoten van dit nieuwe album. Verrassend goed. Aanrader. 4/5.

avatar van Deranged
Voor mij nog steeds een plaatje dat zeker is blijven hangen binnen de zogeheten tand des tijds.

Natuurlijk het prachtige openingsnummer maar ook een nummertje als Any Road is er zeker eentje die ik zo nu en dan graag nog eens opzet.

Erg sfeervol aan het eind met de fluisterzachte toevoegingen en uiteindelijk de erg mooie vibrato uithalen.

Bijzonder geslaagd nummertje wat mij betreft.

avatar van Deranged
Moest laatst denken aan George Michael en zijn allernieuwste crack fixatie of wat het ook moge zijn. Toen dacht ik aan deze artiest en dit plaatje.

En zou het niet mooi zijn als Michael eens een voorbeeld zou nemen aan deze George en zich eens herpakt met een waardige nieuwe plaat.

Zoals we dat hier ook zien gebeuren.

Toch ook iemand die van diepe dalen weer omhoog is gekomen, d'n deze.

Als ik een zinderende plaat als Older luister blijf ik het jammer vinden, hoe het allemaal is gelopen en naar het schijnt blijft lopen. Hoor je vervolgens een album als deze besef je toch maar weer eens dat er altijd hoop is. Met een krachtige opener als King of Everything het perfecte statement om bepaalde zaken achterwege te laten en een frisse nieuwe morgen te betreden.

Deze George is het gelukt met een zeer waardig plaatje dat ik blijf draaien door de jaren. Hopen en bidden dus dat het met die andere ook nog eens goed gaat komen.

Want het is toch dat, of die tryin'. Lijkt mij.