Herbert - Bodily Functions (2001)

Dance
Label: !K7

1. You're Unknown to Me (2:13)
  2. It's Only (7:21)
  3. Foreign Bodies (5:37)
  4. Suddenly (6:29)
  5. I Know (4:24)
  6. Leave Me Now (6:36)
  7. The Last Beat (4:20)
  8. You Saw It All (7:04)
  9. On Reflection (4:29)
  10. About This Time Each Day (3:44)
  11. Addiction (6:44)
  12. I Miss You (4:52)
  13. It's Only a Reprise (1:57)
  14. The Audience (6:15)
Ik vind dit echt een briljant album. Het verbaast me, dat ik de stemmen omhoog moest halen om tot 4 sterren te komen!
Alle nummers bevatten de typisch Herbertse geluiden, die voor sommigen misschien als 'raar' getypeerd worden, maar nooit 'zomaar' zijn gekozen; tot in de kleinste details zorgen die geluiden voor een contemplatieve, meditatieve, en toch swingende sfeer. Je wordt gelukkig van dit album, maar zeker niet omdat de teksten of melodieen altijd zo rooskleurig zijn. Meer komt het, door de originaliteit en wereldvreemdheid, en zeker ook de dansbaarheid ervan.
Herbert maakte dit album met de filosofie dat de luisteraar aan het einde ervan totaal relaxed moet zijn. En wat mij betreft werkt dat.
Het album sluit af met een zeer rustgevend, klassiek pianonummer (Herbert is opgeleid als klassieke pianist).
Een van de interessantste nummers is Foreign Bodies!

avatar van T.O.
matthewenprince schreef:

Het is niet de bedoeling om corrigerend te stemmen

Ik moet deze ook nog eens beluisteren. It's Only en Leave Me Now zijn erg mooie nummers in ieder geval.

matthewenprince heeft terecht mooie woorden voor deze tijdloze plaat met juweeltjes als foreign bodies, suddenly, leave me now, the audience en you saw it all; eigenlijk zijn alle nummers opnieuw van een heel hoog niveau; tijdloos en ingenieus opgebouwd, schijnbaar zonder moeite en met een virtuositeit die mij en vele anderen jaloers maakt maar die tegelijk enkel mateloze bewondering kan opwekken, eigenzinnig en bloedmooi

avatar van Goodfella
Best fijn album, al is het koffietent-gehalte net wat te hoog. Vocalen doen we niet zoveel, iets wat te gezapig wat dat betreft. 3,5*

avatar van T.O.
Erg relaxt album inderdaad, in de letterlijke zin van het woord.

Paar zeer goeie nummers (It's Only, Suddenly, Leave Me Now) en wat mindere tracks, hoewel het nooit slecht wordt.