Nils Frahm - Spaces (2013)

Duitsland
Neoklassiek / Electronic
Label: Erased Tapes

1. An Aborted Beginning (1:34)
  2. Says (8:18)
  3. Said and Done (9:39)
  4. Went Missing (4:59)
  5. Familiar (5:38)
  6. Improvisation for Coughs and a Cell Phone (6:44)
  7. Hammers (3:48)
  8. For – Peter – Toilet Brushes – More (16:49)
  9. Over There, It’s Raining (3:07)
  10. Unter – Tristana – Ambre (11:43)
  11. Ross’s Harmonium (3:51)
  12. Me *
Mooi live-album, maar zoals eigenlijk met alle live-albums haalt het het niet bij de real deal voor mij. Zijn concert in People's Place in Amsterdam in maart dit jaar was in ieder geval weergaloos, evenals dat in Barcelona in mei (al was daar het verrassingseffect weg). Ik vind de electronische vibe wel mooi. Heb naderhand nog even met hem gesproken en ik geloof niet dat hij mijn krautrockvergelijking zo raar vond, hij gaf ook aan daar naar te luisteren. Ik merk wel dat ik de nummers van Wintermusik melodieus iets te voor de hand liggend vind.

Nu nog een live-album van Hauschka, wiens optreden die avond (na Frahm) zowaar nog mooier was.