Dio - Intermission (1986)

Rock / Metal
Label: Vertigo

1. King of Rock and Roll (3:24)
  2. Rainbow in the Dark (4:34)
  3. Sacred Heart (6:10)
  4. Time to Burn (4:24)
  5. Rock 'N' Roll Children (9:38)
  6. We Rock (4:34)
Empyrium
Leuk tussendoortje destijds, mag best wel eens een heruitgave van komen waar een complete show te beluisteren valt daar dit de beste bezetting is van de band Dio.

avatar van AGE-411
Time To burn ?
Op welk album is dat nog verschenen ?

avatar van Sinner
Nergens. Dat is een studio track.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Leuk live-tussendoortje van Dio, met een extra studio-track als bonus ("Time to Burn"), die overigens op geen enkel ander Dio-album prijkt.
Ook live staan klassiekers als "Rainbow in the Dark", "Sacred Heart"en "We Rock" als een huis. En dat mag ook wel!
Jammer dat het een mini-album is. Dit smaakt immers naar meer.

avatar van notsub
Dit is een leuk mini album, waarbij inderdaad de logische vraag zich opdringt: wat is er met de rest van de show gebeurd? De Rainbow songs in de medley doen het ook goed.

PriestMaiden
Mini-album van Dio. Bevat 5 sterke live-tracks en een aanstekelijke extra bonustrack Time to Burn. Van mij mochten ze dit album wel wat langer maken met wat meer live-materiaal.

avatar van viking1
Sterk maar veel te kort live album van deze geweldige zanger.
Een van mijn favoriete rock zangers.
Mooie combinatie van rainbow en eigen nummers.
Lekkere zwaar gitaar geluid.
Toppers hier,rainbow in the dark,rock n roll chideren,man on the silver mountain,
En we rock.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Als nummer vijf staat momenteel "Medley", dit klopt niet. Ik heb deze vandaag op een rommelmarkt in Oostende op vinyl kunnen kopen voor 5 eur. De titel van nummer vijf luidt: Rock 'n' Roll Children (includes medley of Long Live Rock 'N' Roll and Man on the Silver Mountain).

Opgenomen in de San Diego Sports Arena tijdens de tour voor Sacred Heart: Claude Schnell op toetsen en Craig Goldy op gitaar. De hoes bevat één van Ronnie's lievelingsonderwerpen: een uit de kluiten gewassen draak. Ik ben blij dat ik dit album aan mijn verzameling heb kunnen toevoegen.

avatar van BlauweVla
Ronnie James Dio wilde een dubbel live album uitbrengen, maar het werd deze EP. Het is tevens de overgang van de gitarist Vivian Campbell naar Craig Goldy, die te horen is op de studiotrack "Time to Burn".

Tja die draak op de hoes. Het is de computer aangestuurde "Sacred Heart" draak, van die tour. Daar is natuurlijk ook kritiek op geweest: te veel op het podium wat afleid van de muziek. Terwijl Ronnie James Dio de mensen waar voor hun geld wilde geven, met een soort Disneyland in rock and roll vorm.

BlauweVla schreef:

Ook op de livetracks hoor. Met behulp van gitaar overdubs.

avatar van BlauweVla
Ik kan dat nergens vinden. Ik weet alleen dat dit gepresenteerd werd als live nummers met Cambell op gitaar met een introductie van de nieuwe gitarist op "Time to Burn".
Het zou best ook Goldy kunnen zijn, als je met ruzie uit elkaar gaat gebeuren wel vaker dit soort dingen op platen.

avatar van Faalhaas
Tja, het is na te lezen op wikipedia, for what its worth.

Dio en Campbell waren idd met fikse ruzie uitelkaar gegaan dus wel enigszins logisch dan. Waar ging die ruzie eigenlijk over? Iets met dat Campbell vond dat hij te weinig ruimte kreeg voor eigen inbreng en Dio beschuldigde hem weer van luiheid ofzo?

avatar van BlauweVla
Ik heb veel interviews met Dio gelezen en gezien, oud en nieuwer. Maar hij had het daar niet vaak over en was hij meestal nog best complimenteus over hem als muzikant.
Ik heb wel gelezen dat Vivian Campbell zich een keer voor lul gezet voelde tijdens een soundcheck, geen idee wat Dio hem verteld heeft toen. En er was een geldkwestie meen ik.
Verder zijn er de beelden van Ronnie Dio die Vivian dood wenste tijdens handtekening uitdelen, toen hem naar Viv gevraagd werd door iemand...

avatar van Faalhaas
Ik heb toevallig de laatste dagen ook veel Dio interviews gelezen en gezien. En ja die beelden mbt Vivian kwamen ook voorbij.. Ik vind hem niet altijd even sympathiek overkomen. Vaak wat cynisch en verbeten.

avatar van Edwynn
Bij Whitesnake kreeg hij geen poot aan de grond. En bij Def Leppard staat hij altijd in de schaduw van Phil Collen. Viel ook niet mee om de schoenen van de geliefde Steve Clark te vullen. Maar toch kwamen Viv's aspiraties nooit meer zo uit de verf als bij Dio.

avatar van vielip
Vandaar dat hij wellicht met een veredelde Dio coverband bezig was totdat die K-ziekte zich bij hem openbaarde?