Alcatrazz - Live Sentence (1984)

Label: Rocshire

1. Too Young to Die, Too Drunk to Live (4:47)
  2. Hiroshima Mon Amour (4:13)
  3. Night Games (3:28)
  4. Island in the Sun (4:09)
  5. Kree Nakoorie (6:53)
  6. Coming Bach (0:53)
  7. Since You've Been Gone (3:33)
  8. Evil Eye (5:13)
  9. All Night Long (5:46)
Lekkere live plaat van een typische 80's glamrock band. Vooral de opener is prima. Jammer dat deze jongens zo weinig platen gemaakt hebben. 3,5

avatar van gigage
Yngwie scheurt er lekker op los in het rechterkanaal. Graham Bonnet zit er wel eens naast, zoals we gewend zijn bij deze power vocalist. En probeert zijn japanse fans vrienden voor het leven te maken ( no more war! Na hiroshima mon amour) Of dit nog niet tenenkrommend genoeg is volgt het vreselijke , tja niks zeggende night games. Kree nakoorie is natuurlijk wel weer lekker. 2 rainbow hitjes erbij gespeeld en floep, het album is vol. Omdat het eea zo aandoenlijk is en yngwie dus ook maar een mens ( en geen gitaargod) zo blijkt, toch grappig om te hebben. Voor yngwie fans only

avatar van Sir Spamalot
Vergeet niet een vroege versie van Evil Eye door Yngwie Malmsteen, dat later op zijn debuutalbum zou verschijnen. Interessant is ook het livealbum Live '83, dat in 2010 verscheen en ook op MusicMeter staat met een bericht van mij: klik.

avatar van hnzm
Vandaag herbeluisterd. De fade-outs van het publiek tussen meerdere nummers helpen het live gevoel niet. Het slappe Night Games hadden ze ook weg mogen laten. Evil Eye klinkt prima, de overgang naar het afsluitende All Night Long met een andere live sound is vreemd. Geen voldoende. Eens kijken of mijn lp op Discogs nog wat oplevert.