Picture - Traitor (1985)

1. Traitor (5:04)
  2. Right Now (6:08)
  3. Fantasies (4:11)
  4. Dyin' to Live (4:12)
  5. Lost in the Night (3:27)
  6. State of Shock (5:33)
  7. Loud 'n' Proud (5:58)
  8. Out of Control (5:01)
  9. We Don't Need to Hide (6:14)
  10. Fantasies [Long Version] * (5:21)
  11. Bombers [1985 Version] *
  12. Rock On Tonight * (3:49)
Picture heeft heel wat bezettings wijzigingen gehad waardoor ook de stijl en kwaliteit van de band gaande weg op een ander nivo kwam te liggen.
zelf zie ik het album Traitor als een zwakke tegenhanger ten opzichte van de eerdere 4 albums, die allen ook lichtelijk verschilde maar wel stonden als een huis!
Traitor kan er nog wel mee door, maar om te zeggen dat het nog als een huis staat...

het blijft natuutlijk een kwestie van smaak, maar de enige uitschieters die ik kan ontdekken zijn eigelijk Traitor en We Don,t Need To Hide, die als afsluitende ballad eigelijk de traditie van de eerste 3platen opnieuw oppikt.

verder is ook de geluidsproduktie van dit album niet echt denderend
kortom meer een album voor de echte Picture Fan.

daarom heb ik ,m natuurlijk absoluut staan op LP, want bij mijn weten is dit album tot op heden nog nooit op CD uitgebracht, maar wellicht heb ik dat mis?

avatar van viking1
Heb hem maar eens weer op gezet heb de lp.
Kan verder niet zo veel van deze nederlandse hardrock band.
Heb deze lp in 85 gekocht,klinkt nog steeds lekker.
Je had toen in de jaren '80 veel goede nederlandse hardrock/metal bands.
Bodine,gin on the rocks,van den berg,vengeance,martyr,heloise,sleeze beez,
Vitesse,new adventures.
Veel goeie rock/blues rock bands.
Picture is dan misschien niet de beste van dit alles maar deze lp rockt lekker.
Zit nu even in mijn jaren '80 rock periode van nederlandse bands en deze lp heb ik met nog n stuk of 10 nederlandse rock bands lp's.
Deze is leuk om af en toe nog eens te draaien.draai vaker vengeance en bodine.

avatar van Dibbel
Paar maanden geleden deze LP nog eens naar onderen gehaald en een paar keer opgehad.
Helaas heb ik bij deze niet zoiets van dat ik het beter vind dan vroeger.
Eerder integendeel.
Ondanks de hulp en het advies van Def Leppard, zoals op de hoes staat.
Want net als toen blijven ook nu de songs weer niet hangen, en heeft de produktie te kampen met het begin jaren 80 zo bekende schoenendoosdrumsgeluid, waarbij goddamn it de bekkens ook nog eens klinken als sleighbells.
Verder vind ik Pete Lovell niet zo'n geweldige zanger.
Het gitaarwerk is overwegend in orde, maar zoals gezegd de songs beklijven niet.
Beste nummers dan nog Traitor, Loud 'n' Proud en de afsluitende ballad.
Ga hem nog een paar kansen geven voor hij weer tamelijk definitief naar zolder verkast, maar voorlopig niet meer dan 2,5*

avatar van Brutus
Ik vind dit het beste album van Picture, met het beste nummer dat ze gemaakt hebben.

We don't need to Hide