Daniel Avery - Drone Logic (2013)

Dance
Label: Phantasy

1. Water Jump (8:30)
  2. Free Floating (6:29)
  3. Naive Response (5:23)
  4. Drone Logic (7:10)
  5. These Nights Never End (5:46)
  6. Platform Zero (3:03)
  7. Need Electric (6:10)
  8. All I Need (6:56)
  9. Spring 27 (1:41)
  10. Simulrec (6:02)
  11. New Energy [Live Through It] (5:54)
  12. Knowing We 'll Be Here (5:43)
Pittige, maar fascinerende plaat dit. Spartaanse midtempo techno met hier en daar een toefje acid, zonder al te veel melodie verder. Dat Avery ook wel melodieuze tracks kan produceren bewijst hij met de afsluiter, maar het had wellicht iets meer mogen zijn. De tijd zal het uitwijzen of dit album een blijvertje is of dat ik genoegen neem met uitstekende singles als Water Jump en Drone Logic. Wellicht hoor ik Avery ook wel liever als dj dan als producer.

avatar van Eis-T
een tijd niet gehoord maar wat een lekkere plaat voor op de achtergrond! dat langzame hou ik wel van, ook de muzikale verwijzingen naar Underworld en Orbital kan ik waarderen. Dit album is niet al te ingewikkeld of pretentieus, gewoon lekker!

avatar van Martijn Jonkers
Heerlijk album vind ik dit en wat is All I Need een lekkere, verslavende track zeg.

Poa
Martijn Jonkers schreef:

Inderdaad, hele dikke tune. Dit album van hem ken ik nog niet, daar moet maar eens verandering in komen.

avatar van jurado
Poa schreef:

Wat mij betreft veel beter dan z'n latere werk.

avatar van trebremmit
Heerlijk acid album van Avery, spannende techno en doet niet onder voor zijn latere albums, die ik ook erg goed vind. Hoewel de opvolger bij mij wel iets langer de aandacht weet vast te houden.