Flying Horseman - City Same City (2013)

4,02

10. One Note Song (4:42)
  11. Stories (4:17)
  12. Same City (7:28)
28 BERICHTEN
Volledig te beluisteren via de standaard

bewijst nogmaals dat bert dockx één van de grootste muzikale talenten is die momenteel in belgië rondlopen. wat hij hier met flying horseman presteert, en overigens ook met dans dans, getuigt van heel grote klasse...

Hele album slechts 1x volledig beluisterd, maar ik denk dat ik 'We are free' nu al als persoonlijke favoriet beschouw. Wát een onmogelijk goed nummer

avatar van jassn
Dit zou wel eens het beste album van Flying Horseman kunnen zijn. Ik ben toch wel ferm onder de indruk na 1 luisterbeurt.

Wat een enorme stap vooruit. 3 x na elkaar beluisterd. Ik ben zwaar onder de indruk.

Wat een plaat, ongelooflijk. Een nagenoeg perfecte balans tussen ingetogenheid en rauwe gitaaruitbarstingen. Maar overal o zo gecontroleerd.

Enige mindere nummer is - wat mij betreft - We Care. Het doorbreekt wat de sfeer van het hele album, gelukkig staat het nagenoeg in het begin en niet middenin.

Bert Dockx en co leveren hier een waar meesterwerkje af, misschien wel hun beste tot nu toe. Oververdiende 5 sterren!

avatar van (Blacksad)
Wat een plaat, wat een plaat! Fantastisch. De plaat duurt bij 70 minuten maar verveelt geen seconde. Verschillende genres en stijlen passeren maar vormen toch een mooi geheel.
Heel straf.

wat een lof precies. en ze waren al zo goed. deze moet ik dus checken.

avatar van Gloeilamp

Wat een geweldig album is dit zeg! Ik hikte eerst nog een beetje tegen de speelduur aan, maar Flying Horseman weet zonder problemen de volle 70 minuten te boeien. Donkere muziek met geweldige uitbarstingen, na een enkele luisterbeurt ben ik al erg enthousiast over dit album. Deze gaat de komende tijd nog vaak gedraaid worden!

Eigenlijk verdient City Same City veel meer aandacht op MusicMeter.

avatar van jassn
Het is een dubbel album, dus de duur zorgt sowieso ook voor geen probleem.

avatar van Gloeilamp

Hoe bedoel je? Ik draai dubbelalbums altijd helemaal, een album moet me dan wel steeds blijven boeien. Gelukkig lukte dat heel goed bij City Same City.

avatar van (Blacksad)
Inderdaad, het blijft toch denk ik de bedoeling dat je beide cd's na elkaar draait en niet dan eens cd1 en dan eens cd2.

avatar van spoiler
Alweer een prachtige plaat van Flying Horseman. Misschien minder toegankelijk als de eerste plaat "Wild Eyes" maar heerlijk broeierige en bezwerende muziek.
Eigenlijk moet je de band live zien. Dat maakt de plaat nog mooier!!

Uiteraard in bezit op dubbelvinyl.

avatar van Mark17
We Are Free:

Vorig jaar het bijzondere Rats van Balthazar en nu weer een topper van onze zuiderburen. Broeierig en bezwerend inderdaad. Deze gaat in de rotatie!

dit is écht het beste wat ons landje te bieden heeft.
ronduit bangelijk optreden gezien vandaag. nog geen klein beetje enthousiast!
bert dockx is een geweldig talent!!!

avatar van (Blacksad)
Het is waar, ik heb ze ook al live gezien in Aalst voor een schamele 70 man ofzo. Het was redelijk genant om daar te zitten in een behoorlijk,grote zaal die bijna compleet leeg was. Maar het optreden was werkelijk fenomenaal, zelden zoveel intensensiteit en overgave in een optreden gezien. Bert is ook echt een briljante gitaarspeler. Na het concert was ik redelijk knock-out

Na vele malen in de rekken laten staan, gisteren gekocht op vinyl. De beste koop van 2013, wat een plaat.

avatar van Mctijn
Inmiddels op plek 1 van mijn jaarlijst. Zelfs boven Cloud Cult en Jonathan Wilson, dat zegt toch wat

avatar van Tha)Sven
Toch maar eens checken dan als jij er zo hoog over opgeeft.

avatar van blonde redhead
Ook bij mij op 1 in mijn lijstje van 2013. Ik moest in het begin even wenen, maar ik draai de laatste tijd niet veel anders meer, Een echt meesterwerkje. Dans Dans daarentegen kan ik totaal niet waarderen.

avatar van hallo!
Fantastisch album dit. Iets te laat ontdekt om het nog in mijn top 10 van het jaar te zetten. Anders stond hij zeker in de top 5. Ik kan alleen maar beamen wat er gezegd is op deze pagina. Ondanks de speelduur, blijft dit album de hele tijd boeien. Het is telkens weer uitkijken naar de volgende climax.

Favoriete nummers aanduiden is onmogelijk.

avatar van DjFrankie
Vreselijk goed album met dank aan tip van bone machine. Heerlijke rock met ontzettend veel en goeie afwisseling.

avatar van Rayaccos
Op een één of andere manier doet dit album me heel af en toe aan Hex van Bark Psychosis denken. Begrijp me niet verkeerd, het is geen één op één vergelijking. Het zal het bezwerende geluid zijn dat bij mij is blijven hangen bij beide albums.

avatar van hailtotherainbow
Hun derde album, een Belgische band en toch de eerste keer dat ik Flying horseman hoor. En wat een album is City same city toch! Ik waan mij gewoon in Antwerpen of in gelijk welke levende grootstad als ik dit album hoor, een stadsplaat gevoel. geweldige plaat en geweldige coverart

avatar van popstranger
Dit album krijgt de volle mep. Helemaal onderuitgeslagen na het horen van dit album en na herhaalde beluistering moeten toegeven dat dit een echt meesterwerk is. Een album dat zich echt als een mooi geheel presenteert en daardoor is het al moeilijk om er hoogtepunten uit te lichten wat altijd een goed teken is. Er straalt van dit album zo'n mooie onderhuidse spanning af… Een van onze beste bands!

avatar van DargorDT
Saai. Niet spannend. Twee kwalificaties die ik vorig jaar losliet op Flying Horseman. Het deed me weinig en de nummers leken op elkaar. Telkens hetzelfde kunstje. Maar dat was toen. Nu luister ik weer, en hoor ik wél de spanning. Die bezwerende ritmes. Die hypnotiserende drums. En die zang, die loom over de muziek hangt en de boel aankleedt, versterkt en kleur schenkt. Ja, ik ben om. Ik moest geen uitbarsting willen verwachten, geen gitaargeweld, geen stuiterende climax. Flying Horseman pakt je met andere wapens bij de strot en laat pas weer los als je bent gecapituleerd voor dit bij nader inzien toch wel ijzersterke album. Wat kan een mens zich toch vergissen...

avatar van Ernie
Langzaamaan ontbolstert dit album zich bij mij.

City zit al de hele week rondjes te draaien in de auto en daar staat verdomd fijn materiaal
op die bij elke luisterbeurt meer prijsgeeft.

Zowiezo perfecte muziek bij dit koude winterweer, zeker in de donkere straten rond 5u30

avatar van hogweed
Jemig, wat een verslavend album is dit! 67 minuten lang adembenemend en meeslepend. En dus de volle mep.