broeder Dieleman - Klein Zieltje (2013)

Roots
Label: Snowstar

1. Klein Zieltje (4:15)
  2. Men Hoort in Deze Slechte Tijd (3:38)
  3. Land van Verandering (4:59)
  4. Dankt Dankt (4:15)
avatar van JoostBo
Broeder Dieleman trok vorig jaar de aandacht met zijn album Alles is IJdelheid. Dit jaar wordt dat album opnieuw uitgebracht op het label Snowstar, samen met de EP Klein Zieltje.

De A-kant van deze EP bevat twee oude Zeeuwse volksliedjes: Klein Zieltje en Men Hoort in Deze Slechte Tijd. Geen luchtige kost, maar liedjes die gruizig, dreigend en zwaar klinken. Dieleman laat hier een wat zwaardere indruk achter ten opzichte van zijn debuutalbum.

Op kant B is Dankt Dankt een instrumentaal nummer en Land van Verandering het titelnummer van een documentaire over West Zeeuws-Vlaanderen dat vorige maand in premiere ging op het filmfestival van Vlissingen.

avatar van Ducoz
Ik heb de videoclip bij Klein Zieltje bijgevoegd. Aparte clip.
broeder Dieleman - Klein Zieltje (Official Video) - YouTube