Hardline - Double Eclipse (1992)

Label: MCA

1. Life's a Bitch (4:22)
  2. Dr. Love (5:31)
  3. Love Leads the Way (4:04)
  4. Rhythm from a Red Car (3:41)
  5. Change of Heart (4:42)
  6. Everything (3:55)
  7. Takin' Me Down (3:35)
  8. Hot Cherie (4:48)
  9. Bad Taste (4:23)
  10. Can't Find My Way (5:28)
  11. I'll Be There (4:36)
  12. 31-91 (1:33)
  13. In the Hands of Time (6:19)
avatar van vigil
Eerst zou Journey / ex-Bad Englisch/Soul Sirkus enkel als producer aan de slag gaan met deze band maar hij had het zo naar zijn zin dat hij gewoon de gitaar heeft opgepakt en lekker is gaan spelen. Als je uit bovenstaande 3 moet kiezen dan komt Soul Sirkus het dichtst in de buurt. Het is redelijk AOR met rauw randje.

Ozric Spacefolk
AOR met een flinke scheut progmetal als je het mij vraagt... Wat een waanzinnig goed ingespeelde en gecomponeerde knaller van een rockplaat.

bezetting op deze plaat is: Johnny Gioeli: Lead Vocals, Neal Schon: Lead Guitar, Joey Gioeli: Rhythm Guitar, Todd Jensen: Bass, Deen Castronovo: Drums

Je moet er maar van houden, maar ik vind die bij vlagen beter (iig steviger) dan Journey...

avatar van vielip
Ik zag dat ik nog niet eens op dit album gestemd had. Snel doen want dit is echt een waanzinnig goed album! De geweldige vocalen van Johnny Gioeli stelen de show wat mij betreft maar de hele band staat als een huis. Hierne zou de band (wel anders van samenstelling overigens) nog een paar albums uitbrengen maar die halen bij lange na niet het niveau van deze! Hou je van melodieuze hardrock dan is dit album verplichte kost!!

jakkepoes
Neal Schon komt hier volgens mij nog beter tot zijn recht dan in Journey. Wat een geweldenaar is het toch.
Openingsnummer is al meteen patsboem een lekkere inkomer.
Hot Cherie vind ik ook een geweldig nummer maar het valt me op dat het een beetje op de Scorpions lijkt. Niet negatief bedoeld overigens.
Een collega van me die zelf in een metalband zit kende Hardline niet maar is nu ook fan.
Toch weer wat meer bekendheid voor deze toppers.

avatar van milesdavisjr
Wat staan er toch weinig berichten bij dit ijzersterke debuut van Hardline. De line-up van destijds was om van te smullen. Uitgekomen in een tijd waarin de populariteit van dit genre flink tanende was. Wat mij betreft geheel en al onterecht, dit is een uitstekende plaat. Fris, energiek en daarnaast ook met zijn wortels tegen de meest stevige kant van het AOR genre aanleunend. Het swingt, schuurt en het klinkt als de spreekwoordelijke klok. Johnny Gioeli heeft een prima stem, zuiver en met een flink bereik. Hoogtepunten; opener; Life's a Bitch, het luchtige Change of Heart en het groovende Takin Me Down. Topplaat! Hierna werd mede door de vele bezettingswisselingen het niveau van het debuut nooit meer gehaald.

Zeker door de aanwezigheid van top gitarist Neal Schön is dit een top album.

avatar van sinkthepink
Naar aanleiding van hun nieuwe plaat deze nog maar eens opgezet. Mijn god wat een verschil, dit is zo veel beter dan wat die Italianen er van bakken. Dit zal Gioeli toch ook wel weten zeker ? Volgens mij mijmert hij terug naar lang vervlogen tijden.

avatar van Arjan Hut
Lekker pakkende melodieuze hardrock, prima gespeeld en geproduceerd, ijzersterke songs. AOR? In ieder geval een stuk steviger dan de gemiddelde Journey, Survivor of Foreigner-plaat. Of die van The Storm en Bad English.

Vergelijkbare albums zijn voor mij Mood Swings (Harem Scarem), Poetic Justice (Lillian Axe), For Madmen Only (Atomic Opera), Pull (Winger) en Tall Stories (Tall Stories).