Michael Schenker Group - Heavy Hitters (2005)

Label: Cleopatra

1. All Shook Up (4:22)
  2. Blood of the Sun (3:52)
  3. Doctor Doctor (6:07)
  4. War Pigs (7:24)
  5. I'm Not Talking (4:10)
  6. Money (6:05)
  7. Out in the Fields (4:25)
  8. Hair of the Dog (4:11)
  9. I Don't Live (3:54)
  10. Politician (5:09)
DutchViking
Dit is geen 'gewone' verzamelaar, maar een compilatie waaraan diverse prominenten hebben meegewerkt, in totaliteit 10 vocalisten, 8 bassisten, 6 drummers en een saxofonist. Alleen de gitarist is bij ieder nummer hetzelfde, dat is namelijk de meester zelf, Michael Schenker. In feite is dit een eerbetoon aan een van de grootste gitaristen aller tijden.

Onder de gastzangers bevinden zich Jeff Scott Soto, Tim Owens, Paul Di'Anno en Joe Lynn Turner, terwijl prominenten als Mike Inez, Rudy Sarzo en Phil Soussan op bas spelen en o.a. Aynsley Dunbar, Vinnie Appice en Eric Singer het drumwerk verzorgen. Edgar Winter speelt saxofoon op het nummer Money. Het zijn dus niet de minsten die op dit album hebben meegespeeld. De kwaliteit is er dan ook naar. Heavy Hitters is een uitstekend, veelzijdig album geworden.

avatar van Rockfan
Is zeker een uitstekend album alleen kan die Tim Owens zijn mond niet houden in War Pigs.

Man man wat vern**kt die gast dat nummer met zijn geschreeuw.

Van Mark Slaughter ben ik ook geen fan maar die weet op tijd zijn mond te houden.

avatar van jailhouserocker1
Het trieste aan dit album vind ik dat mijn held Schenker andermans nummers nodig heeft om nog eens een fatsoenlijk album uit te brengen (op zijn laatste album na dan)

avatar van Rockfan
Tja het is een trend die coveralbums. De meeste zijn niet zo best. Deze is toch wel een uitzondering op de 2 eerder genoemde nummers na dan. Beter goed gejat dan slecht verzonnen is hier wel op zijn plaats.