Ministry - Rio Grande Blood (2006)

Label: Sanctuary

1. Rio Grande Blood (4:24)
  2. Senor Peligro (3:39)
  3. Gangreen (6:00)

met Sgt. Major

4. Fear (Is Big Business) (4:52)
  5. Lieslieslies (5:16)
  6. The Great Satan Remix (3:09)
  7. Yellow Cake (4:36)
  8. Palestina (3:18)
  9. Ass Clown (6:43)

met Jello Biafra

10. Khyber Pass (7:32)

met Liz Constantine

avatar van mathias
Hier kijkt ondergetekende erg naar uit

DutchViking
Ik ben ook erg benieuwd, als het net zo goed is als het laatste album, Houses of the Molé, ben ik tevreden.

avatar van CWTAB
Na enkele luisterbeurten kan ik voorlopig enkel maar constateren dat het niet zo sterk is als Houses of The Molé, dit materiaal is precies niet zo bezield als het vroegere werk, natuurlijk zijn de samples van Bush weer aanwezig maar ik vond ze beter werken op hun vorige album (tonight I have a message for the Iraque People... Go Home And ......) geniaal gevonden

Maar nu is het precies niet to to the point, het is niet slecht maar het blijft niet hangen...

Mss na nog wat luisterbeurten, voorlopig een 3

avatar van orbit
Ministry klinkt gewoon als een metalband anno 2006.. nee, dit bevalt me van geen kant

avatar van FRANKY PANKY
Tja, tis inderdaad een hoop metal wat de Ministry klok tegenwoordig slaat. Verklaart ook gelijk waarom ze tegenwoordig veel op Metal Festivallen staan. Maar ik gaat hem zeker nog wel een paar maal draaien en voorlopig geef ik hem een 3,5

Een mooi album.Vooral Lies lies lies!

Ministry Rio grande Blood, hoezo metal?? vergelijkingen met houses of ... of psalm 69??, Industrial als vanouds hoor, Dit is echt een knaller, een van de betere cd dit jaar, beluisterde die eerst 1 per week, nu moet ie van mezelf elke dag even eraan geloven. Tip dus.

avatar van orbit
Welnee, psalm 69 was veel meer industrial.. geweldige samples en strakke drumcomputers. Dit klinkt eerder als een deathmetal band met wat distortion af en toe.

DutchViking
Ministry is inderdaad wat meer metal gaan klinken, maar de industrial-sound is nog hier en daar nog steeds wel goed hoorbaar, vind ik.

Op dit album spreken het titelnummer en Lieslieslies me nog het meest aan, maar ik vind 'm een stuk minder sterk dan de overtuigende voorganger Houses of the Molé.

avatar van Metalhead88
Ik kwam achter dit album via het nummer Fear is big business op de SAW III soundtracks. Ik wist al wel het een en ander van Ministry, ik had al 2 andere tracks, namelijk No 'W', van de Need For Speed Underground 2 soundtracks, en 'Bad Blood', van The Matrix Soundtracks. Ik heb het album gedownload nu, en ik ben wel benieuwd, want dat ene nummer beviel me erg goed! FEAARRRRRRRRR is big business...

avatar van notsub
Al Jourgensen soliciteert weer eens naar een baan als adviseur van Bush. Goed, hij heeft wat kriktiek, maar weet het met de nodige humor te verpakken. Dat het oliezwarte humor is, kan ik wel waarderen. De omlijsting bestaat uit kogelharde spervuren uit akoestische machinegeweren. Het beukt en ramt er flink op los op deze CD. Het totaalgeluid is erg goed, de energie bruist je speakers uit. Ministry kan trots zijn op dit werk. De echte krakers van CD's liggen al wat verder in het verleden, maar dat men in 2006 nog hiermee op de proppen komt is niet verkeerd. Op naar de optredens in juni!

avatar van meyer
Machtig album van Ministry, erg meeslepend en nergens vervelend. Verhoogd naar 4,5*

avatar van king_pin
In de film 'The Hurt Locker' komen een aantal nummers van deze cd voorbij. IMO enige hoogtepunt v.d. film maar das een andere discussie

Mr.Bungle
Lekker album,keihard en strak,in mijn opinie een van de beste Ministry albums,tikkeltje beter zelfs dan Houses of the Molé,wat meer een comeback was,Senor Peligro waanzinnig strak,een van de betere ministry songs...

avatar van Jonestown
Een bezeten Al Jourgensen, snerpende gitaren, militante drumgeluiden en een gemeende anti-houding. Het zit er allemaal in. Vooral gerelateerd aan het Bush-tijdperk, daarom misschien qua thematiek wat tijdsgebonden, maar dat maakt niet uit...Bush blijft nog steeds een asshole. Dat heeft de geschiedenis niet veranderd.