Richie Hawtin - DE9: Transitions (2005)

Canada

4. Subtracting (2:00)
  5. Prebuild (1:45)
  6. Seiltanzer (3:00)
  7. Visioning (6:51)
  8. We (All) Search (2:45)
  9. Jupiter Lander (0:30)
  10. Reduction And (3:01)
  11. Seduction (1:22)
  12. Minimal Master (4:00)
  13. All 4 Du (3:00)
  14. Tonarzt (5:01)
  15. The Tunnel (8:27)
  16. Minimission (5:15)
  17. Noch Nah (4:11)
  18. Weiter Noch (5:44)
  19. Where Is Mayday (4:01)
  20. The Hole (2:11)
  21. (D)ecaying Beauty (4:41)
avatar van Fianosther
Ik heb geen favoriete track op dit album, je moet het in zn geheel luisteren als 1 nummer dan komt de muziek ook het beste tot z'n recht. 4*

avatar van T.O.
Tracklisting klopt trouwens niet, dit is een mix-album.

avatar van Goodfella
Album is ook zonder dvd uitgebracht, en dan klopt `ie wel

avatar van brooklyn
Het zijn meer secties. Was bij 'Closer To The Edit' ook al een beetje een probleem. Al die 21 namen bestaan weer uit een stuk of 5 tracks, bij elkaar zijn het 100 tracks ofzo. Dit lijkt me dus de beste manier

Het fenomeen mixplaat krijgt hier inderdaad een compleet nieuwe invulling: elke nummer is weer opgebouwd uit andere. Ik vraag me of hoe hij dat live reproduceert; lijkt me bijna onmogelijk. Al met al luistert het wel fijn weg, maar ik mis een beetje een overlappend spanningspatroon. Wellicht moet ik gewoon nog een beetje wennen aan dit soort techno zonder vocalen, met weinig percussie, etc.

avatar van Onderhond
Vind dit wel fijn, al kon het mij niet de gehele lengte blijven boeien. Ik weet dat het niet meteen hetzelfde is, maar binnen eenzelfde sfeertje vind ik Hecq's Demon Flux toch heel wat doeltreffender.

Verder wel fijne muziek, die langzaam doordobbert en één groot geheel vormt. Theoretisch klinkt het iets interessanter dan de praktijk (het doormixen van enorm veel tracks), waar er eigenlijk niet zoveel van hoorbaar is.

Goeie 3.5* om mee te beginnen.

't Is trouwens iets wat MuM nog mist, een hooggewaarderd techno album (meer dan 20 stemmen).

avatar van rien
Deze cd klinkt heerlijk strak, Hawtin laat weer horen aan wat voor kwaliteiten hij voldoet.
Maakt niet uit wat die gozer maakt of draait, het is altijd weer goeie shit
Het is ook meer een remix album, hij heeft iets van 100 platen gesampeld en daar eigen nummers uitgemaakt.
Dikke shit, maar wel meer een luisteralbum vind ik

ErwinQ
dolby surround aan en op stijgen maar

Onderhond schreef:

Beetje bij beetje komt dat wel goed. Een Villalobos is bv. al opgedoken in de "dance"-toplijst.

Herman, ga closer to the edit eens beluisteren

avatar van judgepaddy
Laatst weerns opgezet, uitstekend voor tijdens het sporten, Geen overdreven Techno toeters en bellen die je afleiden.
Het loopt prettig en gestaag door zonder te gaan vervelen.

tuktak
geniaal album. waar het mixen van heel veel plaatjes in korte tijd vrijwel altijd op een drama uitloopt, weet richie hier toch even net wat professioneler mee om te gaan. leuk om te lezen hoe hij hier mee om is gegaan en het eindresultaat is zeker de moeite waard van het harde werken. met 100 platen in 97 minuten kan je niet zeggen dat er geen variatie in zit of dat het niet veelzijdig is. het is echter wel over de gehele lengte subtiel, en subtiel is een woord waar veel nederlanders geen kaas van hebben gegeten.

brooklyn schreef:
Herman, ga closer to the edit eens beluisteren

Inmiddels een paar keer gedaan. Meesterwerkje.

avatar van Paap_Floyd
Ik vind deze eigenlijk ietsje beter dan Closer to the edit! Of toch niet? Dit gaat zo heerlijk diep: Hawtin is een held, 4.5*

tuktak
ik vind deze ook beter, closer to the edit is iets killer of afstandelijker oid. weet het ook niet precies

avatar van Thelonious Monk
toch nog een halfje erbij. Eerst vond ik de cd zeker niet slecht, maar wel wat eentonig en soms saai. Na meerdere luisterbeurten komen toch de fijne details naar boven, wat Hawtin zo goed kan verstoppen in z'n muziek en mixes

Heel mooi, heel mooi!

avatar van Gyzzz
Ongelofelijk goede plaat inderdaad, waar langzamerhand het gevoel de ratio steeds meer en meer gaat bedekken. Een van die platen die gevoelsmatig beginnen met een soort inwerk-kwartiertje dat zich dubbel uitbetaalt in de tweede helft zodra je volledig ondergedompeld bent en gewend bent geraakt aan het water van ritmes en tikjes.

avatar van Ralph
Dit is het eerste werk van deze man waarmee ik in aanraking ben gekomen en wat klinkt dit lekker zeg, maar met welk album kan ik het beste beginnen van Richie Hawtin?

avatar van twelve
Closer to the Edit vind ik zelf nog een tikkeltje beter, als je deze goed vindt moet je die zeker ook proberen.

avatar van Ralph
Oke ik zal het gaan checken! Bedankt!

Daarna Plastikman albums gaan luisteren Ralph

avatar van Paap_Floyd
En vergeet vooral niet Decks, EFX & 909!

avatar van Ralph
Bedankt allemaal jongens! Heb ik weer even wat luisterplezier voor de komende tijd!

avatar van De-noir
Minimal Master

avatar van perrospicados
Minimal Master

Plastikman show op lowlands was wat mij betreft het hoogtepunt van heel LL

avatar van mjvanderels
Erg goed, vooral om in één zit te beluisteren. Vooral zo na 20 minuten tot ongeveer een kwartier voor tijd vond ik heel erg sterk

avatar van De-noir
perrospicados schreef:

Plastikman show op lowlands was wat mij betreft het hoogtepunt van heel LL

Mooi om te horen! Ik ga Plastikman in oktober live aan het werk zien. Can't wait!

avatar van perrospicados
Richie heeft weer iets nieuws. 21 oktober is ie in HMH (en ik ook!!!) vervolg op plastikman live van vorig jaar.....

avatar van twelve
Hij is tevens bezig met een nieuwe DE:9. Twee stukken staan inmiddels online, belooft heel veel moois!

Promos for Richie Hawtin's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Is er iemand die weet of dit nog ergens in Nederland te krijgen is?