Insane Clown Posse - The Great Milenko (1997)

Label: Island

1. Intro (2:00)
  2. Great Milenko (1:56)
  3. Hokus Pokus (4:21)
  4. Piggy Pie (5:46)
  5. How Many Times? (6:20)
  6. Southwest Voodoo (4:01)
  7. Halls of Illusions (4:21)
  8. Under the Moon (4:59)
  9. What Is a Juggalo? (3:57)
  10. House of Horrors (4:20)
  11. Boogie Woogie Wu (4:24)
  12. The Neden Game (4:05)
  13. Hellalujah (4:57)
  14. Down with the Clown (3:52)
  15. Just Like That (1:24)
  16. Pass Me By (6:41)
bennerd
Hoor jij die dan niet?

avatar van Jorge-E
Ze zeggen wel eens "Wicked clowns" enzo. Maar wat is nou het verschil tussen deze lyrics en die van andere rappers die humor in hun teksten steken? Of kan Guess Who geen humoristische muziek sireus nemen?

Rene1979
Leuke discussie, maar laten we reeel zijn. Deze gasten hebben hier een leuk plaatje maar lang geen goede plaat. Rappen kunnen ze niet en ook de beats zijn zwaar onder de maat. En het hele image van de gasten maakt het nog wat. En over de inhoud gaan we het niet hebben. Want deze gasten hebben geen inhoud in hun nummers... Tenzij je zelf ook elke dag de kop van een vogel ofzo afbijt. De mensen die hier serieus zeggen dat deze gasten vet zijn. Zijn in mijn ogen geen echte hiphop liefhebbers maar gelegenheid luisteraars...

Rene1979 schreef:

Nou blijkbaar kunnen ze toch rappen want ze doen het toch.
Of je de beats goed of slecht vind is smaak.
Het imago van ICP maakt de muziek zelf niet beter of slechter.
Je moet toch niet zelf de kop van een vogel afbijten of dikke wijven neuken om van deze lyrics te genieten? Is toch juist grappig.

Leg aub eens uit wat je juist bedoelt met "gelegenhiedsluisteraars"

Rene1979
Een gelegenheidluisteraar is iemand die meestal naar top 40 luisterd of een heel ander genre... En dan een keer heb gehoord van een groep of individu en daar dan over praat alsof het de redding van HipHop is. Ik zeg niet dat jij dat bent en respecteer je mening. Maar ik vind ICP niets positiefs of negatiefs toevoegen aan de HipHop.. Meer een tweetal ondermaatse rappers met een clownsgezicht hun image vind ik nog het tofst...

avatar van Jorge-E
Als je op mijn profiel kijkt zie je dat ik veel meer Hip-Hop ken en dat ik dus geen gelegenheidsluisteraar ben.

Peace

Rene1979
Nee formuleerde het ook ietwat verkeerd. Had het al gezien maar meestal wordt dit wel door gelegenheidsluisteraars geluisterd... En dan onterecht als de beste hiphop afgeschilderd

bennerd
Jorge-E schreef:

Daar gaat mijn sarcasme...

bennerd schreef:

Daar gaat mijn sarcasme...

avatar van misorabi
die beat van Hokus Pokus is echt geweldig, zijn de andere nummers een beetje vergelijkbaar?

avatar van Jorge-E
Bedoel je de beat van de videoversie of de originele beat zoals die op de cd staat?

avatar van misorabi
uhh de versie die hierboven bij het youtube filmpje staat (de videoversie dus?)

avatar van Jorge-E
Piggy Pie en The Neden Game hebben wel een gelijkaardige beat.

De beat van de cdversie vind ik 10 keer beter dan de videoversie eigelijk.

avatar van misorabi
aight ik zal ze checken, ook de originele versie van Hokus pokus

MAS
Op een saaie zondagmorgen had ik eens wat artikelen gelezen over ICP en hun volgelingen (juggalos). Daardoor was ik toch een beetje nieuwsgierig geworden naar hun muziek dus toen kwam ik op dit album uit. Helaas zijn de beats en de rappers matig en qua inhoud hebben ze ook niks nuttigs te melden. Ik ga het nog een keer een kans geven maar ik denk dat dit bij mij op een 2 of zo uit gaat komen.

avatar van Jorge-E
Je moet dit vooral voor de humor beluisteren. Maar tracks als How Many Times, Under the Moon en Pass Me By hebben wel een zekere boodschap. Luister die maar eens als je inhoud wilt.

MAS
Als ik muziek om de humor wil luisteren luister ik toch liever Eminem oid. Een vage "zekere" boodschap kan ik ook niet echt serieus nemen als het door 2 gekke clowns wordt gebracht. Maar ik zal het nog eens checken en daarbij goed op de nummers letten waar jij het over hebt.

MAS
Het is uiteindelijk een 2,5 geworden. Ik kan een beetje begrijpen waarom je dit vet vind maar het is niet mijn muziek.

avatar van discipline
Halls Of Illusions is echt vet!

avatar van timWTF
Mja... Deze band moet het altijd hebben van de hele scene die er omheen hangt. Van de hele Psychopathic Records zijn IMO Twiztid de enige met talent.

avatar van flow natural
HA die gasten hebben zelfs nog "de Standaard" krant weten halen met hun muziek en omdat die FBI hen als "gang" op de lijst heeft gezet.
Die juggalo's en juggalete's(fanclub) komen blijkbaar wel eens in aanraking met de wet en er zouden afscheurde groepjes ontstaan die al de stempel sekte krijgen... Nu gaat de groep de FBI aanklagen blablabla dat hun muziek daar niet de aanleiding heeft toegegeven.
Opvallend vond men wel dat de aanhang meestal van de lage of armere onderklasse is.

Toch grappig,ik dat dacht dat die kerels uitgerapt waren . Mij boeit de muziek toch ook niet hoor !!

Dit album heeft blijkbaar wel platina gehaald.

avatar van nuf
nuf
Gefascineerd door de hele Juggalo-movement maar eens serieus gaan luisteren. Het is gewoon heel entertaining, flauw, grappig, ontzettend cult met al die circusshit. De meeste songs zitten gewoon goed in elkaar, luisteren lekker weg, zijn catchy.

avatar van korenbloem
nuf schreef:

Bestaat de Juggalo-movement nog?