Badly Drawn Boy - About a Boy (2002)

Score / Pop
Label: Twisted Nerve

1. Exit Stage Right (0:21)
  2. A Peak You Reach (4:33)
  3. Something to Talk About (3:40)
  4. Dead Duck (0:46)
  5. Above You, Below Me (2:40)
  6. I Love N.Y.E. (3:20)
  7. Silent Sigh (4:44)
  8. Wet, Wet, Wet (0:42)
  9. River, Sea, Ocean (2:24)
  10. S.P.A.T. (3:24)
  11. Rachel's Flat (0:34)
  12. Walking Out of Stride (1:48)
  13. File Me Away (3:23)
  14. A Minor Incident (3:44)
  15. Delta (Little Boy Blues) (4:00)
  16. Donna & Blitzen (4:19)
Zag deze film onlangs nog eens op tv en het viel me op dat die ondersteund werd door enkele prachtige stukjes muziek. Nieuwsgierig heb ik wat opzoekwerk gedaan en zo bleek dat een vriend van mij deze soundtrack in huis had. Ik heb hem dan een tijdje geleend en beluisterd en ik moet zeggen dat er inderdaad enkele prachtige nummers opstaan. Ik heb het dan over de vocale nummers "A peak you reach", "Something to talk about", "Above you, below me", "Silent sigh", "Donna & Blitzen" en "A minor incident". De zanger heeft een zachte stem die je echt een happy gevoel geeft. De overige nummers, vooral korte instumentale nummers maar ook enkele vocale nummers, zeggen me niet veel. Maar het is dan ook maar een soundtrack natuurlijk en daarop 6 geweldige nummers vinden, is vaak niet zo evident. Dit is de eerste keer dat ik werk van Badly Drawn Boy gehoord heb en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Ik ben echt benieuwd naar een full-cd van deze man.

avatar van Yak
Yak
sunzoo manley schreef:

Luister dan vooral naar zijn prachtige debuutalbum The Hour of the Bewilderbeast, zijn beste album naar mijn bescheiden mening.

EVANSHEWSON
Badly Drawn Boy staat garant voor eigenwijze diepgaande singer-songwritermuziek beetje in de stijl van Elliott Smith, zonder hem te willen imiteren hoor.

4 sterren, tijdloos mooi plaatje, dit.

****

LoveStoned
Bij de links staat niet de gelijknamige film. Dit kan ik ook niet corrigeren, hoe met dat dan?

LoveStoned
Een geweldig album overigens. Kende eerst alleen Something to Talk About, maar heb nu het hele album. In mijn top 10. 5*

avatar van Lepel
Heel fijne herinneringen aan dit album: tijdens rondreis door Nieuw-Zeeland deze plaat op de oren.
Nu ik het weer aanhoor, weet ik ook weer waar het met deze cd de verkeerde kant op gaat. De eerste negen nummers zijn wonderschoon, maar het belachelijke intro van S.P.A.T. luidt de neergang in. Toch; ruim voldoende. Mede dankzij Nieuw-Zeeland.

avatar van beaster1256
prachtige soundtrack die in feite geen soundtrack is maar een volwaardig album

coldwarkids
Hier staat Silent Sigh dus op.
PRACHTIG!!!!

avatar van fluidvirgo
Ik hoorde de soundtrack voor het eerst toen ik in een CD-winkel werkte en het album net was binnengekomen. Met name Something to talk about, River, Sea, Ocean en het mooie Silent Sigh zorgden ervoor dat ik direct een exemplaar mee naar huis nam. De film heb ik ook inmiddels in mijn bezit. Een van de betere Hugh Grant-films...