Nick Cave & The Bad Seeds - Live from KCRW (2013)

Australiƫ
Label: Bad Seed

1. Higgs Boson Blues (8:46)
  2. Far from Me (5:27)
  3. Stranger Than Kindness (4:53)
  4. The Mercy Seat (5:11)
  5. And No More Shall We Part (3:51)
  6. Wide Lovely Eyes (4:13)
  7. Mermaids (5:23)
  8. People Ain't No Good (5:18)
  9. Into My Arms * (3:48)
  10. God Is in the House * (4:26)
  11. Push the Sky Away (4:46)
  12. Jack the Ripper (4:28)
avatar van Robertus
woordenaar schreef:
Vreselijk wat Cave hier met The Mercy Seat doet, dit is geen electrische stoel maar langzaam doodmartelen.

Mooi verwoord! Misschien vind ik deze versie juist daarom zo goed...

Verder is dit gewoon een heel mooi, compact intiem live-album waarbij ook de songs van Push The Sky Away beter uit de verf komen dan op het album, wat mij betreft. Cave is prachtig bij stem en neemt je mee zoals alleen Hij dat kan....Verder moet ik bij dit album ook altijd terugdenken aan zijn prachtige concert in HMH, november 2013.

avatar van EttaJamesBrown
Nick Cave goes intiem. Dit doet me denken aan dat intieme moment met Nick Cave waar ik niet bij was.

Tijdens de Let Love In-tour speelde Nick Cave in Oosterpoort, Groningen. Na dat concert ging hij naar de kelderbar in VERA, waar amper 50 mensen in kunnen. Een rock 'n roll grot van epische proporties. Whisky drinken aan de bar, een beetje lullen met de vrijwilligers.

En die domme Etta? Die fan van Nick Cave en regelmatige bezoeker van die kelderbar? Op een lege camping in Zuid Frankrijk de allergoedkoopste biertjes drinken van het voorseizoen. Met z'n vriendjes die ook hard op weg waren om fans te worden van Nick.

Man, wat had ik graag met Nick aan de bar gehangen!

avatar van RebelINS
Zag deze gisteren voor 14,99 bij de Plato in Zwolle liggen, direct meegenomen! Ik ben blij

Vanmiddag gekocht bij Fnac voor 6€ ! Koopje, noemen ze dat !