Nick Cave & The Bad Seeds - Live from KCRW (2013)

Australiƫ
Label: Bad Seed

1. Higgs Boson Blues (8:46)
  2. Far from Me (5:27)
  3. Stranger Than Kindness (4:53)
  4. The Mercy Seat (5:11)
  5. And No More Shall We Part (3:51)
  6. Wide Lovely Eyes (4:13)
  7. Mermaids (5:23)
  8. People Ain't No Good (5:18)
  9. Into My Arms * (3:48)
  10. God Is in the House * (4:26)
  11. Push the Sky Away (4:46)
  12. Jack the Ripper (4:28)
Brengt deze man ooit iets uit wat onder de noemer 'waardeloos' valt? Volgens mij niet echt.

Fijn album weer met een mooie slow-version van The Mercy Seat

avatar van Kill_illuminati
Moet het land van herkomst niet worden verandert in Australië?

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Kill_illuminati schreef:
Moet het land van herkomst niet worden verandert in Australië?

Bij deze aangepast

avatar van Broem
Kijk, dat past goed in mijn ambitie om het werk van Nick met terugwerkende kracht te doorgronden. Er zitten echt pareltjes tussen zijn albums. Ben benieuwd naar deze live performance. I'll Be back.

avatar van DargorDT
Ik heb dezelfde ambitie, Nick Cave staat ook op mijn lijstje. Ik wist niet eens dat de man een live-album ging uitbrengen. Wéér een interessant album erbij

avatar van Gloeilamp
Mooi livealbum met een paar echte pareltjes erop. Ik heb Nick Cave dit jaar twee keer live aan het werk gezien, en dit is een mooie herinnering aan die sterke optredens. Vooral Push the Sky Away, No More Shall We Part, The Mercy Seat en het prachtige Higgs Boson Blues komen op dit album geweldig uit de verf.

Na de twee geweldige optredens, het nieuwe album en mijn ontdekkingstocht door zijn indrukwekkende oeuvre is dit een mooie afsluiter van een Nick Cave-getint jaar.

avatar van Broem
Wat een prachtig album. Klinkt erg intiem (veel stem en niet teveel instrumenten) Mooie interactie met het publiek. Nick kan wel een hele serie met live albums maken. Wat heeft de man een prachtig oeuvre. And No more Shall we part is echt tranentrekkend mooi.

avatar van Cygnus
Oh wat klinkt Mermaids mooi in deze live-uitvoering. En die ingetogen versie van The Mercy Seat!

avatar van Venceremos
Live Seeds, Live at the Royal Albert Hall en Abattoir Blues Tour en deze. Dat lijkt me al een behoorlijke serie.

Het intieme karakter van de show maakt deze echter helemaal anders dan de voorgaande. Eerste geluiden (en de weergaloze vorm waarin Cave momenteel verkeert) alvast prima!

avatar van Wickerman
Hopelijk lukt het me om dadelijk uit de trein nog om voor 6 uur bij de lokale platenzaak te zijn om de lp te kopen. Ik ben na bovenstaande berichten erg benieuwd. Eerdere live platen laat ik eigenlijk liever links liggen omdat ze vaak mijns inziens de vibe niet goed pakken. Ze zijn vaak knip en plak werk en klinken veelal wollig.

woordenaar
Vreselijk wat Cave hier met The Mercy Seat doet, dit is geen electrische stoel maar langzaam doodmartelen.

avatar van gukker
woordenaar schreef:

Ben je gek! The Mercy Seat is een van de hoogtepunten op dit album. Totaal anders dan het origineel maar de duisternis, het uitzichtloze gevoel, dat blijft in tact. Ik vind dat deze versie niet onder doet voor het origineel.

avatar van Bartjeking
Super vakmanschap wederom, maar vind het jammer dat Jubilee Street er niet op staat. Dat kwam twee weken geleden toch fantastisch uit de verf (in d'n HMH). Heb Nick na al die jaren nog niet op echte missers kunnen betrappen trouwens.
Ik vind de uitvoering van 'The Mercy Seat' overigens wél prachtig! Zo intens dat het eng wordt.

avatar van kiriyama
Bartjeking schreef:

Eens, al is het wel begrijpelijk. De uitvoering van Jubilee Street in de HMH had niet bij de rest gepast. Dit is meer intiem dan de uitbundige uitvoeringen van het afgelopen concert.

avatar van HugovdBos
Prachtig live album van Nick Cave waarbij de nummers net weer even iets anders klinken. Er is een mooie selectie gemaakt van nummers die als geheel goed samenklinken. De interactie met het publiek is goed waarbij ook hun mening kunnen aangeven in de nummers die hij brengt.
Vooral de versies van The Mercy Seat en Mermaids zijn van een groots niveau. De instrumenten bieden precies de goede ondersteuning bij de stem van Nick.
Ben benieuwd hoe lang Nick dit hoge niveau kan volhouden, kijk met smart uit naar elk nieuw album die hij uitbrengt.

avatar van Broem
Slotnummer Jack the Ripper houdt me tegen om de volle mep te geven. Nummer valt me erg tegen. De rest is goud.

IJsbergsla
aERodynamIC schreef:

Nocturama was volgens mij niet al te best, maar verder is het inderdaad een grote zegereeks.
Fantastische muzikale carriere deze man.

Nocturama vond ik een prima album hoor

Deranged
Het is bijna een soort populaire publieke opinie geworden dat Nocturama maar matig zou zijn. Maar wat mij betreft is dat ook zeker niet het geval. De romantisch balladerende Cave beleeft hier met name een van zijn hoogtepunten.

avatar van Wickerman
Nocturama zeker een klasse plaat. Voor de liefhebber, een platenzaak in Nijmegen heeft deze op vinyl liggen, maar dat terzijde.

Deze liveplaat is erg sterk. Mooie mix van oud en nieuw, waar het oud veelal in een ander jasje wordt gegoten. Mooi!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik zou zweren dat ik hier gister al een bericht bij had getypt, maar kennelijk niet op de submit knop geduwd.

Wat ik wilde zeggen: deze plaat valt me eigenlijk een beetje tegen. Natuurlijk staat er een bloedmooie versie op van Mermaids, maar Higgs Boson Blues vind ik daarentegen een zwakke opener van deze plaat.

Ook vind ik dat de stem van Cave her en der wat tekort schiet. De duistere sfeer die sommige nummers zo sterk maakt komt live niet zo goed over als ik had gehoopt.

Al met al toch nog goed voor een ruime voldoende, dat wel. Al zou het alleen maar om Mermaids zijn
Maar: waar is Jubilee Street? Iemand uit het publiek vraagt er nota bene om!!

avatar van viking1
Prima live album van cave en zijn bad seeds.
Ingetoggen rustig album veel ballads.
Heb hem nu zo'n 5a6 keer beluisterd op muziekpaal 2 v 12.
Hij word steeds mooier.hypnotizerende rust gevende muziek.
Vind de opener wel heel sterk higgs boson blues!
Maar ook de rest is van ongekende schoonheid.
Alleen het laaste nummer jack the ripper vind ik helemaal niets, verschikkelijk nummer had om mij niet gehoeven maar het zij zo.
Ga dit album zeker kopen.

avatar van thebestfreaks
Ik vind dit een mooie en ingetogen live-plaat. Cave zit dicht op het kleine publiek en heeft een interessante en erg mooi uitgevoerde setlist.
Ik heb hem op vinyl gekocht wat in deze toch wel een grote meerwaarde heeft. De twee extra nummers natuurlijk, maar ook met de uit de toon vallende Jack The Ripper (maar wat een uitsmijter!) als enige nummer op de D-kant. Voor aanvang van dat nummer is de band op elkaar aan het afstemmen en worden de akkoorden nog even doorgenomen, dit staat bij mijn weten niet op de cd.

Vento Vivimus
Zijn optreden in Düsseldorf vorige maand viel me bar tegen. Ik heb deze Australian Devil wel eens geïnspireerder aan het werk gezien. maar deze liveset maakt veel goed!

zeer goeie liveplaat dit, the mercy seat is huiveringwekkend mooi, met de viool van Warren Ellis erbij, toppie!!
Alleen jammer dat de cd versie het met 2 nummers minder moet doen dan de vinyl versie

avatar van Cor
Cor
Huiveringwekkend mooi, dat is inderdaad wat ik ook in gedachten had bij het beschrijven van de hele plaat, niet eens alleen 'The Mercy Seat'. Schitterende set, prachtig gespeeld met een mooie opbouw naar het wat woestere slotnummer 'Jack The Ripper'. "Hammer It, Jim!"

avatar van thetinderstick
Weer een topplaat van Nick Cave & the Bad Seeds. Mooie sfeervolle (wat soberdere) uitvoeringen van zijn repertoir. 'Far From Me', 'Stranger than Kindness' en vooral 'Mermaids' zijn prachtig. 'Mermaids' vind ik zelfs nog iets beter dan de studioversie op Push the Sky Away. Warren Ellis schittert in dit nummer.

avatar van Rudi S
gukker schreef:

Ja, geweldige intense uitvoering, die andere opzwepende variant hadden wij toch al in verschillende uitvoering.
Prachtige aanvulling, de uitvoeringen op dit album zijn zo wie zo geweldig.

Weird Fish

Lol.

avatar van vigil
Jemig wat een prachtig enigszins ingetogen live album!

avatar van Robertus
woordenaar schreef:

Mooi verwoord! Misschien vind ik deze versie juist daarom zo goed...

Verder is dit gewoon een heel mooi, compact intiem live-album waarbij ook de songs van Push The Sky Away beter uit de verf komen dan op het album, wat mij betreft. Cave is prachtig bij stem en neemt je mee zoals alleen Hij dat kan....Verder moet ik bij dit album ook altijd terugdenken aan zijn prachtige concert in HMH, november 2013.

avatar van EttaJamesBrown
Nick Cave goes intiem. Dit doet me denken aan dat intieme moment met Nick Cave waar ik niet bij was.

Tijdens de Let Love In-tour speelde Nick Cave in Oosterpoort, Groningen. Na dat concert ging hij naar de kelderbar in VERA, waar amper 50 mensen in kunnen. Een rock 'n roll grot van epische proporties. Whisky drinken aan de bar, een beetje lullen met de vrijwilligers.

En die domme Etta? Die fan van Nick Cave en regelmatige bezoeker van die kelderbar? Op een lege camping in Zuid Frankrijk de allergoedkoopste biertjes drinken van het voorseizoen. Met z'n vriendjes die ook hard op weg waren om fans te worden van Nick.

Man, wat had ik graag met Nick aan de bar gehangen!

avatar van RebelINS
Zag deze gisteren voor 14,99 bij de Plato in Zwolle liggen, direct meegenomen! Ik ben blij