Gruppo Sportivo - Copy Copy (1980)

Label: Ariola

1. Don't Count on Me (2:28)
  2. Goodbye Radio (2:33)
  3. Police-Dog (3:28)
  4. It's Too Late (2:25)
  5. Life in Tokyo (3:22)
  6. I Don't Need You (2:49)
  7. The Unusual Soup Recipe Blues (0:50)
  8. Up to Date (2:47)
  9. Only on Weekends (2:38)
  10. Watch Your Boy (2:55)
  11. You and I Will Stick Together (3:03)
  12. In Love Again (3:36)
  13. Ramona (1:47)
  14. What Happened to Romance (2:22)
avatar van Dibbel
Geen berichten bij het derde album van Gruppo Sportivo.
Het lijkt wel of iedereen ze weer vergeten was na de eerste twee uitstekende platen.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze derde helaas toch een stuk minder is.
Het is er nog wel allemaal: de grappige teksten, de koortjes, de puntige new-wave sound, het lekkere orgeltje.
Het grote probleem is echter dat de meeste songs niet blijven hangen en dat heb je het niet goed gedaan.
Deze vandaag na een jaar of 10 weer eens gedraaid en het was geen feest der herkenning, soms zelfs helemaal geen herkenning.
Dat bedoel ik dus.
Toch zeker wel een aantal aardige songs: Only On Weekends, Don't Count On Me, Goodbye Radio, Life In Tokyo, Watch Your Boy.
Maar als geheel niet goed genoeg.

avatar van citizen
Onhaalbare stelling, want niet te bewijzen:
Als deze plaat hun debuut was geweest...was het dan even legendarisch geweest als 10 mistakes?
Want de titel zegt 't al: Copy Copy. Meer van hetzelfde dus zou je zeggen. Volgens mij heeft deze plaat last van het niveau van de eerste twee. Positief punt hier vind ik dat de humor wat is weggeëbd. Want dat is vaak - en ook in het geval van GS - niet lang houdbaar. Wat je dan overhoudt is een album vol springerig deinende liedjes, waaraan het gemiddelde hier van 2,75 ster m.i. niet genoeg eer doet.
De stelling is dus niet te bewijzen, maar ik denk dat deze de status 'veelbelovend' had gekregen, wanneer dit het GS-debuut was geweest...

avatar van Zwaagje
Een koerswijziging van de band. Zangeressen er uit blazers er in. Helaas pakt dat niet helemaal goed uit; ondanks de gelikte productie min of meer geflopt helaas.