Als ik het goed zie, staat die afbeelding nu dus op de binnenhoes? En toont het gat in de buitenhoes dus niet rechtstreeks het label, waar uiteraard de spindel van je platenspeler voor het beoogde opgewonden effect zorgde? Hmm, lijkt me nogal een essentiële misser. Want juist dit onderdeeltje van de vormgeving maakte deze plaat behoorlijk spraakmakend in de tijd dat ik op de middelbare school zat.
Toegegeven - voordeel is dat je nu dus wel Hans' geslachtsdeel in volle glorie te zien krijgt, waar die op de originele LP voor ons verborgen blijft. Maar gezien de door
E-Clect-Eddy genoemde afwijkingen van het lid is het vast niet de originele foto. Al hebben ze er, bij gebrek aan het originele beeldmateriaal, wel opzichtig aan zitten rommelen. Misschien toch een statement dat wij nog niet begrijpen...?
Over de plaat zelf: ik vind deze minder dan het debuut, dat vol stond met puntige en tintelfrisse new wave-nummers. Deze plaat bevat er daar ook wel een aantal van, maar het album zakt toch wat eerder in, en bij herbeluistering in de 21ste eeuw is het tintelfrisse er eerlijk gezegd ook een beetje af.
Wat blijft zijn de rake teksten, die zelfs melige nummers als Tokyo en Real teeth are out toch wat opwaarderen. Ja, en de dameskoortjes zijn echt een waardevolle toevoeging, die voorkomt dat het Gruppo-geluid wat al te snel flauw gaat klinken.