Boris - Pink (2005)

Japan
Label: Diwphalanx

1. (Parting) (7:33)
  2. Pink (4:20)
  3. (The Woman on the Screen) (2:39)
  4. (It's No Different, Regardless) (2:18)
  5. (Blackout) (4:50)
  6. Electric (1:45)
  7. (Fake Food) (4:30)
  8. (Painted with Flame) (4:22)
  9. (Six to Three) (2:53)
  10. My Machine (2:01)
  11. (When We're Gone) (10:14)
avatar van niethie
Ik had een vraagje. De versie die ik hoorde heeft ipv (When Were Gone) het nummer Just Abandoned My-Self. Nou is mijn vraag is dit (met 18:15) een verlengde versie van dat nummer of gewoon een extra track, het klinkt hetzelfde en ik hoor na 10 minuten eigenlijk enkel feedback? Het schijnt namenlijk ook dat er verschillende versie's van dit album uitgebracht zijn. Als iemand mij dit kan vertellen...

avatar van Nakur
Volgens mij is dat een nieuwe track van de westerse release

LocoHermano
My first Boris, banzai to the max, lekker potje excorcisme, geluidsmuurtje om fijn tegen te leunen.

avatar van jannesvd
sommige stukken klinken alsof er in een grote bak een hoop versterkers en gitaren liggen te krassen en piepen. En hier wordt ondertussen nog een bak grind over heen gegoten. Rini, stevig

thedude1975
Vandaag The Limits Of Control weer eens gezien. Interessante film met muziek van Boris (oa Farewell) en Boris/Sunn O))).

avatar van Don Cappuccino
Mijn moeder had dus ook The Limits Of Control gezien en die zei dat er hele gave muziek in zat van een band genaamd Boris. Ik kende de band wel van naam maar ik had er nog geen album van beluisterd. Dit is schijnbaar een goede instapper en daarom heb ik deze eerst beluisterd.

Farewell is echt een prachtige opener. Het klinkt als Sigur Rós maar dan vele malen harder. Daarna krijgt de luisteraar een heerlijke bak teringherrie op zich afgevuurd. Dit rockt echt als de neten. De afsluiter is echt bruut met zijn lengte van 18 minuten. Het eind is voornamelijk harde en onheilspellende gitaarnoise. Prachtig!

Dit is een zeer goede kennismaking met Boris en dit smaakt zeker naar meer!