Madensuyu - Stabat Mater (2013)

Belgiƫ
Label: Suyu Makinesi

1. Crucem (5:58)
  2. Mute Song (3:30)
  3. On the Long Run (4:51)
  4. Hush Hum (0:40)
  5. Ready I (2:46)
  6. Give (2:24)
  7. Dolorosa (3:51)
  8. Triple Dot... (1:28)
  9. Days and a Day (4:50)
  10. Haul in / High Tide (4:08)
avatar van Tjeerd1975
Wow.
Héél benieuwd naar.
D is Done krijg ik nog steeds niet kapot gedraaid.

avatar van (Blacksad)
Staat op luisterpaal

Jee, ze bestaan nog en wat een vette plaat is het geworden.

avatar van NIN
NIN
Opnieuw een topplaat van een topband
De single van dit album is voorlopig het nummer dat mij het minste kan bekoren, daarentegen Crucem. Wat een binnenkomer van de plaat!

avatar van hogweed
Sinds afgelopen zondag weet ik van het bestaan van Madensuyu af. In de platenzaak waar ik binnenliep, hoorde ik dit album over de luidsprekers, en dit smaakte naar zoveel meer, dat ik gelijk besloot een exemplaar aan te schaffen.
Enkele trefwoorden na de eerste luisterbeurten: emotioneel, meeslepend, verslavend... En inderdaad NIN: Het fantastische Crucem blaast ook mij gelijk van de sokken, en lijkt af te stevenen op de titel ‘mijn favoriete nummer van 2013’. Maar ook de overige nummers zijn goed tot weergaloos. Een dik half uur kippenvel!

Ben een groot Madensuyu fan. Vooral live is the band niet te overtreffen. Hoor deze voor het eerst, daarom begin ik voorzichtig met een 4, maar kan bijna niet anders of hij gaat nog omhoog in waardering.

avatar van arcade monkeys
Ik vind het de beste die ze al gemaakt hebben. Meeslepend en imposant album, ik kan er een half uur lang helemaal in opgaan.

avatar van Leeds
Om het even in hokjes te plaatsen. Is dit Post-Rock of Post Punk, Metal invloeden?

Nooit van gehoord.

avatar van Don Cappuccino
Leeds schreef:

In hokjestermen: post-punk / noise rock / post-rock. Ongeveer.

avatar van sakkediemus

Ik kende ze enkel van naam maar wist totaal niet dat ze dit soort muziek maakten. Wat een geweldige ontdekking nog zo aan het einde van het jaar. Damn..

avatar van eightynine
Don Cappuccino schreef:

In hokjestermen: post-punk / noise rock / post-rock. Ongeveer.

Boeeh, hokjes. Fuck 'm!

Wereldplaat. Komt mij zopas op de radar uit Insignificance's rotatielijst. Eerste twee ook rond gehad, maar deze is (op mij) veel indrukwekkender. Mute Song, waarom niet gewoon 10 minuten?

avatar van Leeds
Iemand de ltd. wooden vinylplaat gekocht?

Crucem en Give al beluisterd. Maar vooralsnog totaal niet onder de indruk. Zal wat verder door youtube bladeren of er nog nummers zijn van deze plaat.

eightynine schreef:
Mute Song, waarom niet gewoon 10 minuten?

Is 10 minuten stilte niet wat veel?

avatar van Nicolage Rico
Korte plaat, zeg. Wel veel zin in!

Crucem klinkt alvast als vanouds.

avatar van -SprayIt-
Ken eigenlijk weinig soortgelijks, bijzondere mix van stijlen. Prachtige en spannende composities, unieke instrumentatie en geweldig stemgebruik, dit zou op termijn zo maar eens een halfje erbij kunnen krijgen. Heel fijne ontdekking!