The Moon Seven Times - The Moon Seven Times (1993)

Label: Third Mind

6. Rise (4:06)
  7. Paris Luna (5:17)
  8. Dear Joe (5:13)
  9. My Medicine (5:45)
  10. Sweet Magnolias (3:17)
  11. Surrender (8:12)
  12. Deep Water / Ghost Station / Ride 'Em Chuck / Perhaps My Life Is a Miracle / Spooky (14:02)
avatar van reptile71
Mooie plaat van een band die qua genre ergens tussen shoegazer, ethereal en dreampop inhangt. De cd is out-of-print, maar laat ik hem nou net hier hebben.

Geweldig debuut van deze Amerikaanse band. Gitarist Henry Frayne, we corresponderen al eeuwen met elkaar, speelt prachtig op zn gitaar, de zang van Lyn Canfield memorabel. Das persoonlijk, ja ik weet. Hun dromerige ethereal sound bevalt me uitstekend. 3 platen helaas maar, toen viel het doek. Frayne ging verder onder de naam Lanterna, grotendeels instrumentaal maar ook weer zo fraai. Check maar. Denk dan ook aan voorloper, min of meer, Area. Geweldige muziek van ff terug.