Great White - Psycho City (1992)

Label: Capitol

1. Psycho City (6:07)
  2. Step on You (5:50)
  3. Old Rose Motel (7:24)
  4. Maybe Someday (7:24)
  5. Big Goodbye (5:58)
  6. Doctor Me (6:14)
  7. I Want You (3:42)
  8. Never Trust a Pretty Face (5:30)
  9. Love Is a Lie (8:15)
  10. Get on Home (5:28)
  11. Somebody to Love * (4:16)
  12. Livin' on Rock 'n' Roll * (2:54)
totale tijdsduur: 1:01:52 (1:09:02)
avatar van sinkthepink
Geweldige op de blues geleeste hardrock. Dit vind ik een van hun betere platen, erg sterke semi ballads: Maybe Someday, Love Is A Lie en puike rockers als: Big Goodbye, Psycho City en Step On You.
Maar eigenlijk staat er geen slecht nummer op.

avatar van vielip
Mee eens!! Puik album wat helaas niet de aandacht kreeg omdat het muzikale klimaat ze niet meezat op dat moment. Wederom een super ballad op dit album (Love is a lie)! Iets waar Great White patent op heeft geloof ik.

Ozric Spacefolk
De balans tussen stevige hardrock en bluesrock is goed hier...

Ik vind de drums groovender dan ooit en het gitaarspel staat lekker vet in de mix... Alan Niven is de producer en hij levert goed werk af...

edit: dit is wat mij betreft de beste plaat van Great White... Lekker afwisselend slepend en rockend... en de blues druipt er van af....

edit 2: deze gaat in mijn top 10....

avatar van vielip
Ik ga een heel eind met je mee Ozric! Wat zeg ik, dit is inderdaad de beste van Great White!!

Ozric Spacefolk
Zomers weer, en dan deze plaat.

Old Rose Motel en Maybe Someday op vol volume draaien. Dát is het leven!

avatar van vielip
Jep, dat is best wel een ultiem zomergevoel wat mij betreft!

Ozric Spacefolk
Love is a Lie is het aller-aller-aller mooiste nummer ooit gemaakt. Schitterend pianowerk. Het nummer begint als pianoballad met strijkers en als de band er in komt en uiteindelijk de gitaarsolo komt, dan breken bij mij de tranen uit....

avatar van vielip
Love is a lie werd destijds in de Aardschok ook als zoiets omschreven kan ik me vaag herinneren. Is inderdaad een geweldig nummer!

avatar van Metalhead99
Inderdaad een goed blues-rock album. De productie is geweldig en het spel en de zang is ook prima. Hij kan naar mijn mening nog niet tippen aan het ...Twice Shy album (blijf dat een geniaal album vinden), dus ik zie deze plaat niet als het beste werk van Great White. Dat neemt alleen niet weg dat dit gewoon weer een klasse plaat is.

avatar van Brutus
Lekker album van GW. De beste tot dan toe.

avatar van Edwynn
Ik vind het niet de beste GW maar zeker wel eentje om een brief over naar huis te schrijven. Commercieel deed ie het wat minder dan voorheen. Dat zal wel iets met het veranderende tijdsbeeld te maken hebben gehad. Lekker belangrijk ook.

Alan Niven had een stevige vinger in de creatieve pap. En dat is eigenlijk pijnlijk sneu omdat hij het niet kon laten met deze hoes en bijbehorend nummer aan te komen kakken. Old Rose Motel. Iets te overduidelijk huilstruikengedoe over zijn ontslag als manager bij die andere, dan populaire band uit L.A. Zelf ontkent ie natuurlijk maar wat mij betreft is hij gezien.

Wat jammer dat Great White kennelijk niet in staat was om de artistieke touwtjes zelf in handen te houden. Doet verder niets af aan de muzikale inhoud hoor.

avatar van MetalMike
Fantastische plaat, samen met de vorige wel mijn favoriete plaat van de band. Zoveel heerlijk smeuïg smaakvol solowerk, niet te flashy, maar gewoon de juiste noten... en riffs. Alles klopt op de plaat, compositorisch, goed ingezongen. Rust waar rust nodig is, ook in de nummers zelf. Top plaatje !
Favorieten zijn bijvoorbeeld: Step On You (riffs), Doctor Me (swingt als een tiet), Love Is A Lie (wauw, gewoon wauw). En het krachtige titelnummer.

avatar van vielip
Helemaal mee eens. Fantastische plaat!