Daryl Hall & John Oates - Voices (1980)

Label: RCA

1. How Does It Feel to Be Back (4:37)
  2. Big Kids (3:42)
  3. United State (3:09)
  4. Hard to Be in Love with You (3:40)
  5. Kiss on My List (4:27)
  6. Gotta Lotta Nerve (Perfect Perfect) (3:37)
  7. You've Lost That Lovin' Feeling (4:38)
  8. You Make My Dreams (3:13)
  9. Everytime You Go Away (5:25)
  10. Africa (3:41)
  11. Diddy Doo Wop (I Hear the Voices) (3:44)
Pieter Paal
Geen slecht album.
'Kiss on my list' en 'You make my dreams come true' waren hiervan de grootste knallers. Paul Young ging later nog aan de haal met 'Everytime you go away'. Hall & Oates coverden hier zelf 'You've lost that lovin' feeling' van The Righteous Brothers dat door Barry Mann en Cynthia Weil geschreven is. Ik mis hier toch wel het magische 'wall of sound'-geluid van de originele Phil Spector-productie van dat nummer.

Pieter Paal
Vandaag dit album weer eventjes beluisterd.
'How does it feel to be back' is een soort vervolg op 'Back together again' uit 1976.
Daarna volgen een aantal gave tracks die in het new wave-genre thuishoren en een beetje gedateerd klinken.
'Kiss on my list' en 'You make my dreams' zijn wat meer poppie en 70s/80s disco en hebben de tand des tijds beter doorstaan.
De hit 'Kiss on my list' is nog regelmatig op (Internet)radio te horen.
De cover van 'You've lost that lovin' feeling' vind ik het minste nummer van dit album en het gospelachtige door Hall gezongen 'Everytime you go away' is hier mijn meest favoriete nummer, echt een kippenvel nummer.
'Diddy doo wop' klinkt een beetje als een vullertje, maar als ik mijn live-dvd-versie zie en hoor is dat weer niet zo.

avatar van Paalhaas
You Make My Dreams

avatar van frolunda
Aardig album van Hall & Oates waarmee ze hier weer wat in de belangstelling kwamen en vooral in de Verenigde Staten erg succesvol waren.Goede pop/rock met hier en daar wat soul en disco invloeden wat resulteert in een aantal sterke tracks.Vooral You make my dreams en United State liggen lekker in het gehoor en ook de single Kiss on my list is een leuk radio nummer.Ook staat hier de originele uitvoering van Every time you go away op en die kan me toch meer bekoren dan de latere cover van Paul Young.Al met al een redelijk goed album dat zo af en toe nog best in de cd speler kan.

avatar van Chungking
You Make My Dreams