Bread & David Gates - Heroes of Popmusic (1988)

Alternatieve titel: The Very Best Of

1 stem

Label: Arcade

1. Everything I Own (3:06)
  2. Lost Without Your Love (2:54)
  3. Clouds (8:52)
  4. Let Your Love Go (2:20)
  5. Sweet Surrender (2:35)
  6. Aubrey (3:37)
  7. Lorilee (4:38)
  8. The Guitar Man (3:43)
  9. If (2:33)
  10. It Don't Matter to Me (2:48)
  11. Baby I'm a Want You (2:22)
  12. Diary (3:05)
  13. Ann (3:49)
  14. Goodbye Girl (2:46)
  15. Make It with You (3:11)
  16. Never Let Her Go (3:04)
avatar van Stekelnootje
Het is misschien wat teveel van het goede; bijna een uur lang de ene softe track na de andere. Klopt. Maar het zijn wel stuk voor stuk erg mooie nummers en de meesten zijn vrij kort, ze zijn afgelopen net voordat het gaat irriteren. Het meest bijzondere aan deze verzamelaar is de aanwezigheid van Clouds, die kom je volgens mij op geen enkele andere "best of" van Bread of van Gates tegen. En laat die track nou bijna 9 minuten duren, yes! Het is meteen mijn favoriet op deze cd, tesamen met Guitar Man.

Fedde
De Clouds-suite is geweldig. Al jaren niets meer van David Gates gehoord trouwens.

avatar van Blu-ray
Fedde schreef:
Gates (77) heeft sedert 1994 geen nieuwe songs meer gemaakt en ook op radio & TV stations al vele jaren onder de radar.

Duco van Deugen
Onlangs deze verzamelaar op de kop getikt. Ben 65+ en kan mij deze band nog goed herinneren. In hun prille begin liet hun leider (David Gates) zich ontvallen dat ze net zo groot zouden worden als The Beatles. Dat is niet echt gelukt, maar niettemin hebben ze begin jaren 70 de nodige hits gescoord over de hele wereld.
De cd is behoorlijk compleet. Geluidskwaliteit varieert van matig tot goed. Minpuntje is de volslagen willekeur van de volgorde van de hits. Hun eerste (en enige) nummer-1 in de VS uit 1970 ("Make it with you") is bijvoorbeeld track-15 op de cd. In de volgorde van de nummers is geen enkele logica te ontdekken.
David Gates wordt apart genoemd, omdat er enkele nummers van zijn solo-albums aanwezig zijn.