Cornerstone - In Concert (2005)

Denemarken
Rock / Metal
Label: Massacre

1. Intro (1:27)
  2. Wolcome to Forever (5:56)
  3. Wounded Land (4:44)
  4. Future Rising (4:46)
  5. Passion to Warfare (5:16)
  6. 21st Century Man (3:08)
  7. House of Nevermore (5:15)
  8. When the Hammer Falls (4:20)
  9. Some People Fly (6:31)
  10. Once upon Our Yesterday (7:01)
avatar van Dream Theater
Deze deense band met de schot Doogie White als zanger is nooit echt doorgebroken maar leverde met o.a.Two Tales Of None Tomorrow en deze live dubbelaar twee geweldige muzikale werkjes uit. Mede door de zang van White klinkt dit een beetje als Rainbow, Deep Purple met een licht progressieve inslag. De live cd is vanaf het intro tot Once Upon Our Yesterday genieten geblazen met rock nummers als Welcome tp Forever en When the Hammer Falls of semi ballads als House of Nevermore en Some People Fly. De zang van White is geweldig en enigzins te vergelijken met Ronnie James Dio, het gitaarspel van Kaspar Damgard is duidelijk beinvloed door Ritchie Blackmore maar zeer de moeite waard.

avatar van jailhouserocker1
Sluit ik me graag bij aan. Wel heb je blijkbaar een of andere één CD-versie, terwijl het van orgine toch echt een dubbel CD is. Bovenstaande nummers zijn van CD 1, je mist dus de 2e. Persoonlijk vind ik Human stain het beste album van ze, met de geweldige ballad Singing Alone, wat een supernummer met superzang van Doogie (dit nummer staat overigens ook op de 2e cd van In Concert, alleen niet zo mooi als op Human Stain).
Dit was een geweldige band die helaas het bijltje er bij neer heeft gegooid, al laat Doogie nog op zn tijd her en der horen dat het doek niet definitief is gevallen.
Triest was toen ze hun Europese tour hielden een aantal jaar geleden. Bij de meeste shows was werkelijk bijna geen publiek. In Nederland (Helmond) was ik erbij, ook hier waren niet meer dan een man of 20 a 30. Dit belette de band overigens niet om een geweldige show te geven. Zeer ondergewaardeerde band!!!!!!!

avatar van Dream Theater
Wat had ik deze band graag live gezien vind ze echt geweldig! Singing Alone is inderdaad een prachtig nummer want ik ken de overige cd`s van hun ook. Heb Doogie White ook nog gehoord op de cd van de band Empire. Heb zijn solo cd nog niet kunnen vinden.
Mijn favoriet blijft Tales Of None Tomorrow.

avatar van jailhouserocker1
Heb Dougie zijn solo cd wel inmiddels. Valt wat tegen, niet al te sterke composities en ik vind hem niet sterker zijn gaan zingen de laatste jaren als ik eerlijk ben. Zo heeft hij de laatste cd van Tank ingezongen en hier probeert hij te veel als Biff te klinken (en de band als Saxon). Hij komt het beste tot zijn recht in zijn Rainbowtijd (erg ondergewaardeerde CD!) en hier bij Cornerstone. Hij is als zanger bij MSG de komende europese tour. Kun je in ieder geval Dougie wel een keer live zien en horen.