Ramones - Brain Drain (1989)

Punk / Rock
Label: Sire

1. I Believe in Miracles (3:19)
  2. Zero Zero UFO (2:25)
  3. Don't Bust My Chops (2:28)
  4. Punishment Fits the Crime (3:05)
  5. All Screwed Up (3:59)
  6. Palisades Park (2:22)
  7. Pet Sematary (3:30)
  8. Learn to Listen (1:50)
  9. Can't Get You Outta My Mind (3:21)
  10. Ignorance Is Bliss (2:38)
  11. Come Back, Baby (4:01)
  12. Merry Christmas (I Don't Want to Fight Tonight) (2:04)
Pet Sematary is een erg leuk nummer

Sterk album. Niet erg hard, maar wel weer twaalf schitterende Ramonestracks
4.5*

Metname 'Palisades park', 'Pet sematary', en 'Merry christmas( I don't want to fight tonight ) vind ik erg goed. Maar de rest van de cd vind ik ook zeker niet verkeerd.

avatar van mathias
Merry Christmas... misschien wel het beste Ramones nummer Alleszins het sterkste op deze plaat (toch van degene die ik ken)

Het is inderdaad een fenomenaal nummer. Het nadeel is dat het zo'n verslavend nummer is. Eén keer gehoord en dan wil je het nog een keer horen. Dat geld voor mij in ieder geval.

Ramones leerde ik destijds kennen door de single 'something to believe in'...prachtig nr en het beste Ramonesnr dat mij bekend is.
'Mondo bizarro' is enige album van de ramones dat ik echt goed en volledig ken. Vond ik toendertijd een supergave cd. Jaren niet geluisterd maar ik ga er maar weer eens een luisterbeurt tegenaan gooien. 'Pet cemetary'...was mijn favoriete track.

avatar van Tribal Gathering
Redelijk goede Ramones CD met (voor mij) als uitschieters Zero zero U.F.O, Palisades park, Ignorance is bliss en Pet sematary.

De volgende cd Modo Bizarro is nog een stuk beter, daarna was het mij betreft helaas over met de Ramones. De laatste twee albums vind ik vrij zwak.

avatar van itchy
Zelfs de zwakste Ramones-albums hebben altijd wel een paar uitschieters. Hier zijn dat Palisades Park, Pet Sematary en vooral Merry Christmas (I don't Want to fight tonight). Maar de rest...
Waar het vooral aan ontbreekt is energie, lol en goede liedjes... de sleutel-ingrediënten van deze band. Ze klinken moe op deze plaat.

avatar van Sir Spamalot
Met de "mega-hit" Pet Sematary", maar ook met Zero Zero U.F.O., Palisades Park en vele anderen. Stevig geluid ook. Gabba Gabba Hey.

PriestMaiden
Pet Sematary is één van de beste Ramones songs. Maar hier staat ook Zero Zero U.F.O. , Ignorance is Bliss en I Believe in Miracles op. Ik vind dit één van de beste Ramones albums, de laatste met Dee Dee Ramone.

avatar van Lonesome Crow
Het luistert lekker weg maar zoals eerder opgemerkt klinken ze een beetje uitgeblust op deze plaat.

Hoogtepunten zijn het voor Ramones begrippen erg muzikale en afwisselende "Don't Bust My Chops" en "Punishment Fits the Crime".
Redelijk aardig zijn nog "I Believe in Miracles" en "Palisades Park", evenals "All Screwed Up".
"Pet Sematary" klinkt bijna als een gewone popsong en is ook wel goed evenals "Can't Get You (Outta My Mind)" wat ook meer naar pop neigt.

De drums zijn wel erg op de voorgrond gemixt en dat klinkt niet echt bij de wat rustigere nummers.
De rest van de songs gaan het ene oor in en het andere meteen weer uit, maar dat maakt bij the Ramones niet uit want heel erg aanwezig is de muziek ook niet.

avatar van krosnicky
koekiemonster schreef:
Pet Sematary is een erg leuk nummer
inderdaad pet sematary is een Prachtig nummer

avatar van Supersid
Fijn om te merken dat het album hier wat meer naar waarde geschat wordt. Onwetend als ik was in die tijd (een vroege, beginnend puberende tiener) heb ik dit album en nadien ook opvolger "Mondo Bizarro" aangeschaft (lees: op cassette evergenomen) om die Ramones te ontdekken waar iedereen het zo over had. De echte klassieke platen zou ik pas jaren later ontdekken, en dat maakt dat ik tientalle malen naar die twee albums geluisterd heb in die tijd. De nummers zitten echt vastgeschroefd in m'n hoofd, dat merkte ik ook toen ik 'm vorige week voor een absoluut prikje aangeschaft heb op cd. Het moest zo'n tien jaar geleden zijn dat ik 'm nog gehoord had (cassettes zijn nu eenmaal "passé"), maar ik merkte bij mezelf een geweldige nostalgische genoegdoening! Echt slechte nummers staan hier niet op, en ok ze klinken iets minder flistend dan dik tien jaar daarvoor, trager ook. Desondanks een erg leuke plaat, zeker niet de minste van ons olijk viertal!

Wat rauwer en weer harder geluid, de drum in combinatie met de gitaar klinken alsof iemand op een woeste rivier probeert te kanoën, maar dat de roeispanen amper het water raken.
Jammer, want een nummer als I Believe In Miracles is in de live versies absoluut een klassieker te noemen, hier komt hij helaas wat zwakker over, vreemd want Ignorance Is Bliss heeft weer wel echt dat live gevoel.
Het tempo zit er verder goed in, zoals Ramones ook horen te klinken; verstand op nul (lijkt mij in hun geval niet zo moeilijk) en gaan!
Punishment Fits the Crime heeft wat weg van het geliktere jaren 80 Alice Cooper werk, hier gaat het tempo even wat omlaag.
Pet Sematary is gemaakt voor de verfilming van het gelijknamige Stephen King verhaal; ik weet niet wie er meer vereerd was; King vernoemd ook een aantal keren Ramones in zijn verhalen, dus ik ga er van uit dat hij een liefhebber van ze is.
Behoorlijk gelikt en terecht als single redelijk succesvol
Something to Believe In was bedoeld als parodie op het We Are The World gebeuren, maar leverde voor mij wel hun mooiste nummer op, zo is hier Merry Christmas (I Don't Want to Fight Tonight) uiteraard een reactie op het dood gedraaide Happy Xmas (War is over) van John Lennon.
Juist met dit soort nummers komen ze erg goed weg, helaas hoor je deze nooit met de feestdagen.

avatar van Lost
Een van mijn eerste cd’s ooit gekocht... erna zijn er nog een stuk of 8000?? gevolgd... was 13 jaar ... lekker gehuiverd met de film Pet Semetary... en dan het gelijknamige nummer tijdens de aftiteling... kippenvel... moest onmiddellijk die cd waarop het stond hebben... amai was dat verschieten toen die afspeelde ... toch iets ruiger dan verwacht ... maar dan valt alles uiteindelijk op zijn plaats en waren we vertrokken voor de punkjaren... gevolgd door een wave periode... tot het bommetje Nevermind... wat was dat... houthakkershemdje aan... daarna indierockkleedje ... Duyster-periode...

Maar hier begon de muzikale reis en kan bijna elke song vanbuiten meezingen... is nu ook niet zo moeilijk met Ramones...

Voor mij hun beste vooral om sentimentele redenen... al zijn hun eerste 3 ook niet mis...

Prima plaat, ondergewaardeerd.