Meniketti - On the Blue Side (1998)

Label: Blue Moon

1. Man's World (4:47)
  2. Angel on My Shoulder (5:22)
  3. Cant Do Nothin' Right (4:25)
  4. Ioan Me a Dime (9:32)
  5. Until the Next Time (4:59)
  6. Just Coastin (4:52)
  7. Bad Feeling (5:46)
  8. Say Goodbye (4:36)
  9. Parchman Farm (2:34)
  10. Take It Like a Man (6:19)
  11. Baby Blues (4:38)
  12. Mister Blister (5:31)
avatar van rockosaurus
Y&T...een ouwe jeugdliefde van me !
Earthshaker weet je.
En nadat ik hun vorig jaar eindelijk eens in levende lijve heb mogen aanschouwen (Bospop) weet ik dat Dave nog altijd een zeer onderschatte gitaarheld is die met enorm veel gevoel kan staan spelen...solo of met Y&T.
(Loan me a dime).

Dit soloalbum krijgt van mij, net als zijn opvolger 'Meniketti' (2002) een 8 als rapportcijfer.

avatar van glenn53
Heerlijk (power) blues plaat met goeie solo's

avatar van Edwynn
On The Blue Side is een plaat vol stokoude bluesdeuntjes in een fris jasje aangevuld met wat eigen werk.
Dat Dave Meniketti's drijfveren diepgeworteld in de blues zijn, wist iedereen. Dat hij dat op deze plaat zo mooi laat horen, weten weer veel te weinig mensen.

I'ts A Man's World, bekend van James Brown, trapt het feest af. Op geheel eigen wijze geeft de Y&T frontman een vlammende interpretatie van de overbekende kraker.

Klapstuk is de powerballad Take It Like A Man. Een eigen compositie die gerust op één van de Y&T albums had kunnen zien.

De productie is lekker fris en spontaan. Het klinkt alsof de man met zijn band in de lokale kroeg staat de tokkelen.

On The Blue Side is een heerlijke plaat voor de late uurtjes.

avatar van jailhouserocker1
Geweldiggggggg, wat een gevoel heeft die man in zijn vingers.

avatar van jailhouserocker1
Hoe kan het nou toch dat deze cd maar 12 stemmen hier heeft. Het is zo verschrikkelijk mooi, met zoveel gevoel vanuit z'n tenen gezongen en gespeeld dat ik nu weer met dik kippenvel en tranen in mn ogen zit te luisteren.

avatar van gigage
Meniketti maakt er een leuk bluesfeestje van. Niet dat sombere en ook niet dat springerige hoe Gary Moore soms uit de hoek komt. Niet dat het er ver vandaan ligt maar het is toch anders. Er wordt geen enkel gaatje gelaten, alles wordt vakkundig dichtgesoleerd. Vermoeiend zegt u? Niet als je er voor in de stemming bent.