Vic Chesnutt - Is the Actor Happy? (1995)

Label: Caroline

1. Gravity of the Situation (4:09)
  2. Sad Peter Pan (3:31)
  3. Strange Language (3:12)
  4. Onion Soup (4:41)
  5. Doubting Woman (3:44)
  6. Wrong Piano (2:55)
  7. Free of Hope (5:51)
  8. Betty Lonely (4:27)
  9. Thumbtack (4:49)
  10. Thailand (3:53)
  11. Guilty by Association (3:58)
  12. Assist * (3:19)
  13. What Surrounds Me * (3:10)
  14. Duck in a Tree * (2:52)
  15. Parameters * (5:54)
  16. Thailand * (4:02)
  17. Fun Party * (4:09)
avatar van Kaaf
Beste album van deze man

Meneer Bungel
Kaaf schreef:
Beste album van deze man

Gelukkig maar, dit is de enige die ik heb. Erg mooi ondanks alle somberheid...

avatar van musicfriek
Inmiddels niet meer North Star Deserter is zijn beste nu.

avatar van Shangri-la
Daar valt over te twisten Friek.

Prima plaat, een van zijn beste, maar hij heeft geen slechte gemaakt, heb hem in 2007 live gezien in de Effenaar, indrukwekkend!

avatar van Tony
Vic Chesnutt, na een ongeluk in de rolstoel beland, met zijn muzikale carrière in de zetel geholpen door Michael Stipe en Peter Buck van REM, die hem hielpen zijn eerste 2 CD's te produceren.

Dit is zijn sterkste album met werkelijk prachtige, hoewel zwaarmoedige singer-songwriter liedjes, maar ook af en toe stevig rokende gitaren.

1e Kerstdag 2009 zelfmoord gepleegd. Krijgt veel te weinig aandacht hier op MuMe!!

avatar van Renoir
Gisteren uit de tweedehands bakken gevist bij Concerto (samen met Drunk). Ik had deze plaat jaren niet meer gehoord, maar had er warme herinneringen aan. De plaat maakt nu misschien nog wel meer indruk dan toen, met de wetenschap hoe triest het zou eindigen met Vic. Gelukkig hebben we zijn cd's nog...

avatar van PaulKemp48
Deze beauty wil ik dolgraag op vinyl maar dan is het wachten tot hij opnieuw wordt uitgebracht.
Een 2e hands LP uit 1995 is vrijwel nergens te krijgen of onbetaalbaar en dat is gelijk de juiste definitie voor deze plaat: onbetaalbaar!
Wat een prachtige doorleefde stem!