2 Live Crew - 2 Live Crew Is What We Are (1986)

Hip-Hop / Electronic
Label: Luke Skyywalker

1. 2 Live Is What We Are (4:18)
  2. We Want Some Pussy!! [Mix] (2:49)
  3. Check It Out Y'all (Freestyle Rappin') (5:04)
  4. Get It Girl (3:56)
  5. Throw the 'D' (3:09)
  6. Cut It Up (3:49)
  7. Beat Box [Remix] (4:33)
  8. Mr. Mixx on the Mix! (5:13)
raffael77
Wat een bagger stemmen hier.
De teksten zijn niet super maar zij waren toch wel 1 van de betere Miami Bass figuren in hiphop.
Kijk naar hedendaagse gasten zoals Timbaland, Lil Wayne, Flo-Rida en de rest van south side. Die stelen allen dit soort beats.
Missy Elliot kan er ook wat van maar zij krijgt vrij regelmatig beats van Timbaland.

avatar van John Doe
Gelijk heb je, belachelijk lage stemmen. Echt ongehoorde beats in ''Get It Girl'' en ''Cut It Up'', stukken beter dan de meeste hiphop en electro uit die tijd. Wat 2 Live Crew betreft zijn dat soort nummers ook het materiaal waarin ze echt muzikaal iets nieuws brachten, en niet hoofdzakelijk leunden op vunzige teksten zoals op latere albums. Ook het gescratch van de producer Mr. Mixx is een inspiratie voor velen in de hiphop en fundament voor de Miami Bass muziek geweest.

avatar van Shelter
Het is niet echt stelen, maar samplen. Ik denk dat al de artiesten die je opnoemt echt wel respect hebben voor 2live crew. In Amerika toch legendarisch, dat mensen hier dat niet weten ligt meer aan henzelf.
Zolang je erkent waar je beats vandaan komen...

avatar van MAS
MAS
Deze bevalt me al iets beter dan hun 2de album. De beats en flows zijn over hier over het algemeen wel in orde. Toch zal 2 Live Crew waarschijnlijk nooit helemaal mijn ding worden.

avatar van Stapler
WE WANT SOME PUSSY

avatar van Trephine
Als tegenhanger voor de destijds door NYC gedomineerde hip hop scene was dit een album met een nieuwe sound (Miami Bass). Gecombineerd met de expliciete teksten, duidelijk bedoeld om een beetje te shockeren in het preutse Amerika, zette 2 Live Crew zichzelf wel op de kaart met hun debuutplaat.

Leuk feitje: In hun thuisstaat Florida werd het album officieel als 'obsceen' bestempeld en is een medewerker van een platenzaak zelfs beschuldigd van "corruption of a minor" omdat hij het album aan een 14-jarige verkocht (de medewerker is uiteindelijk wel vrijgesproken)