Mark Lanegan - Has God Seen My Shadow? (2014)

Alternatieve titel: An Anthology 1989-2011

Label: Light in the Attic

1. Bombed (1:10)
  2. One Hundred Days (4:37)
  3. Come to Me (3:45)
  4. Mirrored (2:52)
  5. Pill Hill Serenade (3:27)
  6. One Way Street (4:19)
  7. Kimiko's Dream House (5:26)
  8. Low (3:14)
  9. Resurrection Song (3:35)
  10. Shiloh Town (3:20)
  11. Creeping Coastline of Lights (3:18)
  12. Lexington Slow Down (2:59)
  13. Last One in the World (4:24)
  14. Wheels (4:35)
  15. Mockingbirds (2:29)
  16. Wild Flowers (2:58)
  17. Sunrise (2:57)
  18. Carnival (3:42)
  19. Pendulum (2:15)
  20. The River Rise (4:29)
  21. Dream Lullabye (1:52)
  22. Leaving New River Blues (3:31)
  23. Sympathy (2:16)
  24. To Valencia Courthouse (3:09)
  25. A Song While Waiting (3:27)
  26. Blues for D [Vocal Version] (3:35)
  27. No Contestar (1:14)
  28. Big White Cloud (3:23)
  29. Following the Rain (3:18)
  30. Grey Goes Black (1:50)
  31. Halcyon Daze (2:50)
  32. Blues Run the Game [Live] (4:42)
avatar van yvorbc
Dat is een hele mooie lijst

Waar is Hit the City, en waar is meer van het album Bubblegum?
Zijn werk met Screaming Trees?
Mad Season?
Kingdoms Of Rain? (met of zonders Soulsavers).
Where Did You Sleep Last Night?
De samenwerking met Greg Dulli en Isobel Campbell ??

Mockingbirds is wel weer prachtig.

avatar van yvorbc
Dan krijg je een 5-dubbel CD

avatar van Sleepy House
Waar is Hit the City, en waar is meer van het album Bubblegum?
Zijn werk met Screaming Trees?
Mad Season?
Kingdoms Of Rain? (met of zonders Soulsavers).
Where Did You Sleep Last Night?
De samenwerking met Greg Dulli en Isobel Campbell ??

Mockingbirds is wel weer prachtig.

Over het ontbreken van afzonderlijke nummers uit Lanegan's repertoire kan je nog discussiëren, maar dit een anthology van Mark Lanegan als soloartiest. Zijn werk met Screaming Trees en Mad Season komen hier dus niet voor in aanmerking.

Om toch even terug te komen op die afzonderlijke nummers; deze anthology verzamelt werken vanop ieder soloalbum, ik denk dat het hier gewoon om een klassiek geval van 'Kill your Darlings' gaat. Het is bovendien opvallend dat er hier gekozen werd voor de wat 'rustigere' (meer Americana-achtige) nummers. Misschien is dat wel een verklaring voor het ontbreken van zoveel nummers van het album Bubblegum.

Voor de liefhebbers is het tweede deel (vanaf 'Dream Lullabye') natuurlijk wel een leuk hebbedingetje, vooral 'Blues for D' (mét vocals), 'Halycon Daze', het eerder genoemde 'Dream Lullabye' en de alternatieve versie van 'Grey Goes Black' (beter dan die vanop Blues Funeral, vind ik) zijn zeer goed! Deze staat alvast in pre-order!

avatar van eightynine
Ja, hebbedingetje op zich, maar ik wacht nog even tot de release van zijn écht nieuwe album. Voor een Mark Lanegan verzameling heb ik wel een leuk Spotify lijstje.

avatar van hidalgo
Mark Lanegan te gek kan niet wachten tot maandag en ik houd niet van maandags

avatar van DikkeDarm
Bleeding Muddy Waters?

avatar van Sleepy House
DikkeDarm, het gaat hier om een antalogy van 1989 tot 2011. Blues Funeral komt niet aan bod op deze plaat (geluk maar, maar dat is uiteraard dan weer mijn mening ).

avatar van Erwin.c
Geweldige zanger maar 32 nummers lang........iets te veel van het goede.

avatar van philtuper
Sowieso, deze lijst kan nooit volledig. Beter koop je zijn reguliere albums. Zijn tot en met Bubblegum blind aan te schaffen.