Vitesse - Vitesse (1976)

Alternatieve titel: Herman Brood in Vitesse

Label: Reprise

1. Funky But Clean (3:33)
  2. Speedo (0:43)
  3. Stay a Little Stranger (2:49)
  4. You Can't Beat Me (4:20)
  5. Pamela (4:54)
  6. Back on the Corner (1:30)
  7. Do You Wanna Dance (3:15)
  8. Push It Out (2:21)
  9. Goin' to the City (2:17)
  10. Showbiz-Blues (2:56)
  11. Smashed (3:13)
  12. Confusion (3:47)
avatar van lebowski
Prachtige plaat van Vitesse en Herman Brood, met een kaal, funky rockgeluid en diepgravende boodschappen als Everything that makes you feel good, is good Brood vertrok na de plaat ook direct weer bij de groep trouwens.

avatar van Paalhaas
Prachtig logo op de hoes!

avatar van T.O.
Ik dacht nog: zal ik zo'n smilie neerzetten?

dit is echt een brood plaat ...

in feite een (vergeten) klassieker ...

avatar van Drs. DAJA
Je mag inderdaad zeggen dat dit een echte Brood-plaat is, heel veel van de nummers zou hij jaren hierna nog live brengen zoals Speedo, Goin' to the City en Stay a Little Stranger. Punt is echter wel dat deze nummers ook veel beter klinken in de bezetting die later Herman Brood and his Wild Romance zou gaan heten. Vitesse is mij als band toch iets te gewoontjes om dit echt een kneiter goede plaat te noemen.

Nieuwstad
Zingt Herman op alle nummers?

avatar van spoiler
Herman Brood zingt inderdaad op alle nummers. Na het vertrek van Brood heeft van Boeyen die rol over genomen.

Nieuwstad
Ok bedankt, dan ga ik hier toch maar eens achteraan

avatar van spoiler
De plaat is in 1978 opnieuw uitgebracht. Deze heruitgave heeft Bijna dezelfde hoes.
De hoes van de heruitgave is echter roze i.p.v. Bruin en boven de foto staat dan de tekst "Herman Brood in Vitesse". De LP is echter helemaal hetzelfde.

avatar van brajoapau
brajoapau (crew)
spoiler schreef:

Deze dus.

Thanx

Nieuwstad
Vandaag in de sportschool deze eens beluisterd. Wat een lekkere plaat zeg! Eigenlijk een beetje de blauwdruk voor Street. Sommige nummers zou Herman later ook weer opnieuw uitbrengen met the Wild Romance zoals Speedo, You Cant Beat Me en Going To The City. Leuk om te horen hoe deze nummers zich ontwikkeld hebben. Het drieluik waarmee dit album afsluit vind ik echter de beste tracks.

Een vergeten parel uit de Nederlandse muziekgeschiedenis als je het mij vraagt.

Jij bent lekker negatief op alle albums.