Vitesse - Live (1980)

Label: RCA

1. Dirty Business (2:21)
  2. Schoolgirls (3:06)
  3. Springtime Confusion (6:10)
  4. Running and Hiding (4:29)
  5. Split (5:54)
  6. Goin' Up (3:59)
  7. Heartbreaker (1:43)
  8. Whole Lot of Travelin' (3:44)
  9. Still Diggin' (3:10)
  10. The Bop (4:50)
  11. Hot Shots (2:20)
avatar van Lying Mouth
grr het eerste nummer staat er niet bij, ga zo maar eens proberen te corrigeren en jammer dat de hoes afgesneden is (ik krijg helaas geen betere gevonden).

Heel leuk plaatje van een band die ik in die tijd een paar keer live heb gezien. Lekkere powerpop met als toppers Dirty Business, Running and Hiding en Springtime Confusion.

Heerlijke plaat met die geweldige bassist, Peter van Straaten.
Dirty Business is de topper van deze plaat.

avatar van John Doe
26 augustus zal deze groep komen optreden in het Gelredome, volgens hun website.

avatar van Kos
Kos
Lol.

avatar van T.O.
ajjvisser schreef:
Heerlijke plaat met die geweldige bassist, Peter van Straaten.

Niet die tekenaar toch?

avatar van spoiler
Op dit moment op de platenspeler. Dit was destijds een top live band en dat is goed te horen. We blijven met weemoed terug denken!!

rico24
Ik heb deze op elpee met andere hoes.

rico24 schreef:
Ik heb deze op elpee met andere hoes.

Deze hoes is van de heruitgave uit 1983. De originele uitgave komt natuurlijk uit 1980 en heeft inderdaad een andere hoes.

avatar van spoiler
Iemand heeft de hoes aangepast.
Nu staat de originele hoes afgebeeld.

Wat blijft het een beregoede live plaat.

avatar van B.Robertson
Energiek sprankelend livealbum. Met name de drummer en de bassist vallen erg op en iedereen heeft op deze opname wel even een moment om zijn talenten te tonen, zonder dat de vaart eruit wordt gehaald. Die korte drumsolo op de eerste kant is geweldig en de snaarinstrumenten hebben op de tweede kant hun momenten. Eigenlijk een band die ik pakweg 40 jaar van naam ken, maar (Rosalyn uitgezonderd) tot dusver niet bekend mee was.