The Pharcyde - Labcabincalifornia (1995)

Label: Delicious Vinyl

1. Bullshit (4:12)
  2. Pharcyde (4:19)
  3. Groupie Therapy (5:12)
  4. Runnin' (4:56)
  5. She Said (5:15)
  6. Splattitorium (2:58)
  7. Somethin' That Means Somethin' (3:30)
  8. All Live (0:50)
  9. Drop (5:36)
  10. Hey You (3:54)
  11. Y? (5:04)
  12. It's All Good! (0:41)
  13. Moment in Time (2:44)
  14. The Hustle (5:34)

met Big Boy & Schmooche Cat

15. Little D (1:31)
  16. Devil Music (4:12)
  17. The E.N.D. (4:40)
  18. Emerald Butterfly * (4:37)
  19. Just Don't Matter * (5:55)
totale tijdsduur: 1:05:08 (1:15:40)
avatar van Robbie Keane
Lekker sfeertje op dit album.
Ik let eigenlijk amper op de rappers nog omdat de beats, vooral die van Dilla, zo sterk zijn.

avatar van Junkie XXL
Het album duurt veel te lang.

avatar van nuf
nuf
Ik ben niet helemaal overtuigd van het album, ik ben denk ik gewoon niet van de generatie oldskoolrap _O-. Weinig pit in de meeste nummers, maar dat zal een miniscule generatiekloof zijn. De sterkste nummers zijn wel drop en runnin', die zijn gewoon baas.

avatar van Jar0on
Wat blijven Runnin en Drop toch geweldige nummers! Alleen daarvoor had ik al het album gekocht. Gelukkig is de rest van het album ook lekker vooral de beats.

avatar van pureshores
dat Runnin' niet groter is geworden dan binnen de liefhebber scene is weer niet echt te bevatten.
Werelds nummer van deze act die erg underrated is, album is wel te lang inderdaad

avatar van Shelter
Runnin was wel groot binnen de hiphop scene, ik kan me mening hiphop avond herinneren waarin de track voorbij kwam. Ook vaak gebruikt in films, maar eens dat het een geweldige track is

avatar van principal2000
Ah, ik had hier nog geen berichtje achtergelaten. Bij deze. Wederom pakt The Pharcyde uit met een leuk album. Minder spontaan als Bizarre Ride (daar lijkt het echt alsof ze het merendeel van het album in een freestyle-sessie met wiet in overvloed hebben opgenomen), maar niet veel minder leuk. Ik moet hem weer eens een keer opzetten om een punt te geven, maar dit wordt minimaal 3,5*. Ik heb overigens de 12" van Running, Drop en She Said ook nog (die had ik jaren voordat ik het album zelf aanschafte). Daar staan ook leuke remixen op.

avatar van Nr.4
Lekker album, van hetzelfde niveau als de voorganger maar dan met voor mij nog 2 persoonlijke klassiekers erop (Runnin en Drop), erg nice

avatar van alexander-r
Blijft m'n gedeelde favoriet allertijden. Y? is toch verdomme een ijzersterk nummer. Underrated op deze imo.