Diplo - Fabriclive. 24 (2005)

Dance / Hip-Hop
Label: Fabric

1. Plantlife en Nina Sky - Love 4 the World (Why They Gotta Hate?) - Turnin' Me On (3:27)
  2. Killer Mike en Big Boi - My Chrome (1:51)
  3. Cybotron - Clear (2:44)
  4. Yazoo - Don't Go (2:26)
  5. Debbie Deb - When I Hear Music (3:20)
  6. Freestyle - Don't Stop the Rock (3:05)
  7. Hashim - Al-Naafiysh (The Soul) (3:01)
  8. Model 500 - Nightdrive (Thru Babylon) (2:18)
  9. Aphex Twin - Windowlicker (1:02)
  10. Cajmere - Percolator (1:50)
  11. Solid Groove - This Is Sick (2:51)
  12. Two Culture Clash en Ms. Thing - Love Guide (2:11)
  13. Ludacris en Shawnna - What's Your Fantasy (3:27)
  14. Diplo en Pantera Os Danadinhos - Percão (2:18)
  15. Gaiola Das Popozudas - Vem Cristiano (2:03)
  16. MC Biro Leyby - Cria Cria Periquita (2:22)
  17. Gaiolo Das Popozudas - Ô Darcy (2:35)
  18. Diplo en M.I.A. - Way More [Remix] - Bucky Done Gun (2:21)
  19. Jammer - Destruction VIP (3:14)
  20. Cure - Lovesong (2:41)
  21. OutKast - B.O.B. (4:13)
  22. Le Tigre - Deceptacon (3:10)
  23. DJ Nasty - Hurricane (3:16)
  24. DJ Deeon - Freaks (2:39)
  25. Turbulence - Notorious (2:19)
  26. Cat Power - Free (3:17)
Geinige mix-CD met veel oldschool hiphop, al vind ik de tegenwoordige output van Diplo wel stukken beter. Apart ook hoe slordig sommige mixen (bv. van Cybotron naar Yazoo) klinken. Misschien dat ie dat bewust doet, ik weet het niet...

Zó dit klinkt goed!
Althans, ik draai de cd nu voor het eerst..
En dit klinkt echt lekker.. Lage rating, dus zal denk ik op langer termijn wel gaan tegenvallen... maaaar eerst horen, dan geloven

Vind het latere werk ook erg lekker klinken, voor zover ik dat gehoord heb.. Lekkere beats hoor..

En inderdaad Herman, die mix van Cybotron naar Yazoo klinkt nergens naar...

avatar van John Doe
De tracklist ziet er wel leuk uit, de rating zal grotendeels wel aan het mixwerk liggen.

Toch is Diplo een steengoede DJ met geweldige skills. Ik vind dit niet zo'n boeiende plaat, maar zijn recente mixen (bv. zijn Essential Mix) zijn echt geweldig.

tuktak
ik heb helemaal niks met diplo. ik snap wel waarom hij populair is, maar ik vind het kauwgomballenherrie.

avatar van Carolaah
Daar zijn we het dan over oneens tuktak

Vind dit echt wel een lekkere plaat.. Weliswaar niet helemaal feilloos gemixed, dat bij lange na niet.. Als dat beter was geweest had ik wellicht een 4,0 gegeven. Wie weet zakt/stijgt m'n stem in de toekomst nog.. Voorlopig blijft het hier even bij.

John Doe had inderdaad gelijk, tenminste dat denk ik, na het horen van de plaat.. Sommige overgangen waren echt vreemd gedaan en lichtelijk amateuristisch klinkend..

Desalniettemin, lekkere tracks.. Ook ik vind Diplo een geweldige DJ/Producer... maar inderdaad het moet je wel liggen..

Zo snap ik ook wel dat mensen M.I.A. en Santogold niet veel aan vinden, vond het zelf in eerste instantie ook niet geweldig, maar na meerdere luisterbeurten sprak het me toch wel aan..

tuktak
haha tjah ik verbaas me dan ook over de reacties van verschillende mensen hier op deze plaat...
alsof ik de verkeerde cd heb beluisterd. diplo's mixtechnieken vind ik namelijk nog het minst vervelend. dat lompe losse past wel bij de stijl, die ook lomp en los is. smaken verschillen.

avatar van Carolaah
Pff ik luister de mix nu weer, en toch bevalt het me deze keer een stuk minder.. nu pas vallen die slechte mixen me op..
Zijn soms echt afschuwelijk...

Ook vind ik sommige nummers toch ook wel wat minder en minder spectaculair dan dat ik ze voor het eerst hoorde..

Cd'tje luistert wel lekker weg opzich, gewoon catchy beats, maar die overgangen irriteren me toch vele malen meer dan de eerste keren.
Ik denk dat ik toch maar naar een 3,0 terug zak..

Met een goede geluidsset zal dit plaatje wel lekker knallen (op die irritante overgangen na bij sommige tracks)

avatar van Carolaah
weet iemand trouwens waar ik Diplo Rhythm / Essential mix kan krijgen..

Naja ik heb die essential mix wel, maar da's dus één groot bestand.. (die essential mix is echt geweldig)

Die is niet officieel uitgebracht.

Diplo Rhythm heb ik zelf alleen als (betaalde) download (bij trackitdown.net zal ie nog wel staan).