UFO - Regenerator: Live 1982 (2001)

Label: Zoom Club

1. We Belong to the Night (4:23)
  2. Let It Rain (4:51)
  3. Long Gone (5:02)
  4. The Wild, The Willing and the Innocent (3:09)
  5. Only You Can Rock Me (4:21)
  6. No Place to Run (5:03)
  7. Love to Love (8:43)
  8. Doing It All for You (4:02)
  9. Makin' Moves (4:50)
  10. Too Hot to Handle (6:47)
  11. Mystery Train (7:52)
  12. Lights Out (10:36)
Guitars & Wings
Voortgekomen uit een bootleg, maar is in feite een must voor de ufo fan. Geluid staat als een huis.

avatar van jailhouserocker1
N.a.v. het bericht van Guitars & Wings deze sinds lange tijd weer eens opgezet. Ik draai nl altijd Strangers in the Night als ik UFO live wil horen. Toch wel goed om deze weer eens te luisteren. Ik had in eerste instantie 2,5 sterren gegeven, dat is idd wel erg weinig want zo slecht is deze zeker niet. Maar hij is toch wel een heel stuk minder dan Strangers hoor. Naast dat ik die setlist beter vind, vind ik Schenker een betere gitarist dan Chapman en is Mogg hier niet echt goed bij stem. Nee, deze haalt het bij lange na niet bij Strangers, maar is zeker niet slecht. 3,5.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
In “mijn tijden” in de jaren tachtig was het leven anders, je had singles, EP's, studioalbums, livealbums en compilaties. Achter bootlegs diende je harder te zoeken en kon je iets vinden mits veel goodwill van de platenbaas voor je. Dat is mijn eerste gedacht bij dit label, Zoom Club (Records): UFO (5) - Regenerator - Live 1982 (CD, Album) at Discogs . Nu hebben wij natuurlijk internet.

Hammersmith Odeon, London. 28 januari 1982. BBC in Concert. Line-up: Mogg, Way, Parker, Chapman en Carter. Paul Chapman kan natuurlijk niet tippen aan voorganger Michael Schenker maar dankzij andere liveopnames heeft hij wel mijn waardering en respect verdiend. Vergeet niet dat hij dikwijls mocht invallen voor Schenker toen die weer eens spoorloos was.

Nu mag ik nog eens een eigen bericht deels recycleren, die volledig staat bij Official Bootleg Box Set 1975-1982 (2009). Het optreden trapt af met We Belong to the Night dat staat op het later te verschijnen album Mechanix. Van de elf nummers schieten er nog drie over uit de Schenker periode, Only You Can Rock Me, Love to Love en Too Hot to Handle. Ondanks dit gaat UFO best lekker tekeer en voelt ongetwijfeld Paul Chapman zich bevrijd van het Schenker juk. Hij gaat gewoon zijn gang, hij is best een goede gitarist!

Verkrijgbaar is deze officieuze liveplaat alleszins bij bijvoorbeeld Amazon maar... ik heb deze al in andere vorm want deze opnames staan ook op cd 6 van de box Official Bootleg Box Set 1975-1982 (2009) én op cd 4 van de box On Air (2013), telkens minus het laatste nummer Lights Out, dat dan nog niet op alle versies van dit album staat. De eerste box heb ik “virtueel”, de tweede box heb ik en koester ik. Mijn tip aan jullie: ga voor de schitterende tweede box en natuurlijk de legendarische dubbelaar Strangers in the Night.