David Maxim Micic - Bilo 3.0 (2013)

Servië
Metal / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Everything's Fine (3:11)

met Mina Mladenovic

2. Where Is Now? (7:32)

met Aleksandra Radosavljevic, Vladimir Lalic, Larissa Terescenko en Jakub Zytecki

3. Smile (9:33)

met Aleksandra Djelmas, Vladimir Lalic en Jeff Loomis

4. Nostalgia (7:23)

met Vasil Hadzimanov

5. Wrinkle Maze (4:57)

met Larissa Terescenko en Per Nilsson

6. Daydreamers (11:22)

met Aleksandra Radosavljevic, Vladimir Lalic en Dunja Markovic

Voor mij hét prog-album van 2013, op een gedeelde eerste plek (ik kan geen keuze maken) met Shrine of new Generation Slaves van Riverside.

Wat een fantastische trip is dit.

avatar van Don Cappuccino
De track Smile heb ik net op een compilatie gehoord en dat klonk erg goed. Leek wel Devin Townsend met Björk op zang.

Deze plaat ga ik volledig opzoeken.

Idd Devin hoor je nog wel eens terug hier en daar lijkt t.

Don Cappuccino schreef:
Deze plaat ga ik volledig opzoeken.

Als je dit gedaan hebt en de plaat goed vond, raad ik je zeker aan om de man in de gaten te houden. Hij brengt deze zomer namelijk 2 cd's uit: Ego en Eco. De teaser voor het eerste gedeelte doet er mij alvast ongelooflijk veel zin in krijgen! Link
Heeft vind ik een zware Deconstruction-vibe (Devin Townsend).

avatar van Robertoooooh
Wow! Wat is dit? Had nog nooit gehoord van het gezelschap, maar na een draaibeurtje Spotify ben ik al om, hoor! Dit past mij wel. Lekker veel variatie, ook in instrumentarium. En boy o boy wat kan die griet een scheur opentrekken zeg! (Smile)
Eens kijken of ik hier iets van op vinyl kan scoren.

avatar van Lostchaos
Veel te ongekend hier, maar dit is inderdaad geniaal. De andere EPs zijn zeker ook aan te raden, maar zijn vooral meer instrumentaal, en wat minder gevarieerd. Robertoooooh, als je dit ergens vindt op vinyl, mag je het mij altijd laten weten, maar volgens mij is het (helaas) enkel digitaal uitgebracht.

avatar van Robertoooooh
Fijn dat je net vandaag postte, Lostchaos. Anders had ik dit pareltje - eerlijk waar - nooit gevonden! Leuk he, internet! Ja, de EP's zijn ook mooi, maar zijn minder "eigen" dan dit Album. Af en toe is het wel heul erg over the top bombast, maar ik smul ervan.
Alleen digitaal uitgebracht? Bedoel je op CD of enkel streaming? De speeltijd is toch perfect voor een vinyl uitvoering. (of een dubbellaar!)
Als ik een exemplaar heb gevonden, zal ik je berichten.

avatar van Lostchaos
You're welcome. Door onder andere deze site heb ik ook al veel pareltjes mogen ontdekken, en daarom vond ik het wel eens tijd om wat meer berichten te posten.
Deze kan inderdaad soms heel erg bombastisch zijn (het operalach-deel in het midden van Smile bv.), maar het werkt allemaal wel. Deze vind ik ook de beste van zijn drie albums. Ben benieuwd naar wat hij deze zomer zal uitbrengen alleszins!
Ik denk dat deze enkel is uitgebracht via streaming (Bandcamp enzo). Het is echt nog een vrij onbekende artiest en de muziek is ook allemaal geschreven door David zelf, misschien met uitzondering van enkele zanglijnen, dus dat maakt het wel extra sterk.

avatar van ABDrums
Weer zo'n album die ik vergeten ben te beoordelen. Echt steengoede prog van de bovenste plank wat mij betreft. Een must-have voor de progliefhebber: 4,5*.