Last Action Hero (1993)

Label: Columbia

1. AC/DC - Big Gun (4:25)
  2. Alice in Chains - What the Hell Have I (3:59)
  3. Megadeth - Angry Again (3:49)
  4. Queensrÿche - Real World (4:23)
  5. Def Leppard - Two Steps Behind (4:20)
  6. Anthrax - Poison My Eyes (7:06)
  7. Aerosmith - Dream On [Live] (5:44)
  8. Alice in Chains - A Little Bitter (3:55)
  9. Cypress Hill - Cock the Hammer (4:12)
  10. Fishbone - Swim (4:14)
  11. Tesla - Last Action Hero (5:46)
  12. Michael Kamen en Buckethead - Jack the Ripper (5:07)
avatar van james_cameron
Redelijke verzamelaar, vooral interessant wegens de exclusieve songs van Alice In Chains, Anthrax en Megadeth. Het allermooist is echter de prachtige uitvoering van Aerosmith's Dream On.

avatar van notsub
Aerosmith en Queensryche lopen hier weg met de hoofdprijzen. De bijdragen van Alice in Chains en AC DC voldoen ook prima. Anthrax en Megadeth vertegenwoordigen de hardere tracks, zonder te excelleren. Vanaf track 9 zakt het flink in elkaar, dat kan Tesla ook niet meer rechttrekken.

avatar van Kill_illuminati
Ik vind de nummers van Alice in Chains van vrij uitzonderlijk kwaliteit. Zelfs binnen hun eigen catalogus.

avatar van gigage
Leuke afwisselende verzamelaar. Veel top artiesten op een schijfje. Def leppard en tesla vallen echter wat tegen.

avatar van gigage
Deze CD destijds aangeschaft vanwege de exclusieve tracks. Echter, ac/dc 's Big Gun, nog een klein hitje geweest (#20) hier als single, is terug te vinden op de Backtracks boxset (2009), beide geweldige Alice in Chains songs staan nu ook op Music Bank (1999), Megadeth's Angry again op de ep hidden treasures (1995) en Def Leppard's hitsucces in de VS two steps behind op Vault (1995). Blijven over het flauwe Last Action Hero van Tesla en prima Poison my eyes van Anthrax (Bush era).
Dus als er nog eens een CD verschijnt met exclusieve tracks...dan weet je het wel. (de film viel ook al tegen haha)

avatar van Edwynn
Ik ging destijds voor Real World en Angry Again. Real World verscheen wel op de bonussen van Empire of Promised Land geloof ik. Mooi aangeklede track. Angry Again had hetzelfde subtiele woede en vibe als Symphony Of Destruction. Die kocht ik later ook op Hidden Treasures.

Van die Dream On-versie ben ik overigens ook wel gecharmeerd. De klassieke arrangementen passen hier wel in. En Tyler zingt het anders dan 100 jaar geleden. Ik heb normaal eigenlijk best wel een hekel aan Aerosmith. Hier niet.

Ja jongens, dat waren nog eens soundtracks. Je zou haast vergeten dat er nog een film aan vasthing. Maar helaas was ik dat niet vergeten.

avatar van Eddie
Edwynn schreef:

Een heel erg slechte film, welteverstaan! Al met al best een leuke soundtrack. Ik luister hem nu voor het eerst sinds 20 jaar weer eens (lang leve spotify ) Best een lekkere soundtrack met een hoop non-album tracks. Met name Angry Again maakt deze plaat voor mij zeer de moeite waard

avatar van Poles Apart
"What the Hell Have I" staat op m'n lijstje van favoriete Alice in Chains nummers. Verrassend genoeg niet op een regulier album van de band te vinden. Later uiteraard wel op de "Music Bank" boxset, al meen ik dat dat een remix betreft.

avatar van Rinus
Heb deze nog ergens op een cassette. Goede nummers. Niks mis mee.

avatar van milesdavisjr
Dit waren nog eens tijden, soundtracks waar je naar uitkeek (denk aan Singles, Judgment Night en deze worp), de films interesseerden je niet maar de namen en samenwerkingsverbanden tussen artiesten intrigeerden. In een tijd dat je nog geen internet had maar je info moest halen uit bladen als Meltdown (later Watt) en Metal Hammer (Aardschok). keek ik reikhalzend uit naar dergelijke releases. Wat mij met name opvalt is dat veel nummers niet onderdoen voor het reguliere materiaal wat de bands uitbrengen. Alice In Chains leverde met 2 prima songs een flinke bijdrage, Angry Again van Megadeth is ook uitstekend en bleek al een voorbode voor Youthanasia. Real World van Queensryche is zeer fraai gearrangeerd en behoort wat mij betreft tot de beste (ballad achtige) songs van de band. Poison My Eyes bevat een lekker intro maar duurt wat lang, deze song lijkt trouwens een overblijfsel te zijn van Sound of White Noise, het intro, de opzet en uitwerking komt precies overeen met de overige nummers van die schijf. Dream On behoeft geen uitleg en het heerlijk groovende Swim van Fishbone doet het ook goed. Two Steps Behind is wat zoet maar past er wonderwel tussen. Buiten het feit dat je dit soort releases bijna niet meer tegenkomt, vormt de combinatie van songs en bands die stilistisch gezien veel van elkaar verschillen een interessant geheel. Met What the Hell Have I, Angry Again, en Real World bevat het plaatje zelfs 3 toppers. En de film ach.....