Angel Witch - Angel Witch (1980)

Label: Bronze

7. Sweet Danger (3:04)
  8. Free Man (4:42)
  9. Angel of Death (4:52)
  10. Devil's Tower (2:25)
  11. Sweet Danger [BBC Friday Rock Show Session 14th March 1980] * (3:11)
  12. Angel of Death [BBC Friday Rock Show Session 14th March 1980] * (5:11)
  13. Extermination Day [BBC Friday Rock Show Session 14th March 1980] * (3:38)
  14. Angel Witch [BBC Friday Rock Show Session 14th March 1980] * (3:32)
  15. Devil's Tower [Demo] * (5:52)
  16. White Witch [Demo] * (5:20)
  17. Baphomet [Demo] * (7:17)
  18. Sorcerers [Demo] * (4:25)
  19. Extermination Day [Demo] * (3:57)
  20. Flight Nineteen [Demo] * (6:28)
  21. Hades Paradise [Demo] * (6:07)
  22. Baphomet [Metal for Muthas LP Version] * (4:57)
  23. Sweet Danger [12" Single A-Side] * (3:10)
  24. Hades Paradise [12" Single B-Side] * (4:37)
  25. Flight Nineteen [12" Single B-Side] * (5:52)
  26. Angel Witch [7" Single Edit] * (3:12)
  27. Gorgon [7" Single B-Side] * (4:04)
  28. Loser [7" 'Loser' EP B-Side] * (2:49)
  29. Suffer [7" 'Loser' EP B-Side] * (3:23)
  30. Dr. Phibes [7" 'Loser' EP B-Side] * (2:57)
avatar van Sir Spamalot
Sinds gisteren heb ik hem ook ter vervanging van een oude tape/cassette en de belevenis is heel anders met deze lp in mijn handen, weliswaar is de hoes tamelijk beschadigd maar de plaat zelf is in goede staat.

"Side 1" is dartel en quasi perfect met zijn geweldige songs en fantastisch gitaarspel van Kevin Heybourne maar één van de hoogtepunten is de sublieme break met gitaar- en keyboardsolo in Sorcerers. Het is zo swingend, het drumwerk doet mij soms denken aan het drumwerk van Brian Downey (Thin Lizzy): ondersteunend tot en met.

"Side 2" is minder speels en bevat onder andere Sweet Danger, welke ook op single/EP is verschenen, de andere single was het titelnummer. Hoogtepunt voor mij is het doorleefde Free Man, met klagerige zang en sublieme gitaarwerk. Ik heb vroeger moeite gehad met Angel of Death en Devil's Tower omdat dezen als een anticlimax aanvoelden, nu weet ik veel beter natuurlijk.

Mijn gevoel bij deze plaat? Eentje van absolute zaligheid en geluk, het zijn de songs en de gitaarsolo's die het hem doen. Dit is inderdaad zo'n plaat die je niet mag laten liggen. NWOBHM. Vakmanschap. Pareltje. Meer!

avatar van Kondoro0614
Het gelijknamige album met een gelijknamige nummer 'Angel Witch' is voor de Britse heren een ware knaller als debuut. Ik houdt van deze band een kleine marathon naar aanleiding van hun recent verschenen album. Het gelijknamige titelnummer is werkelijk prachtig, heerlijke sound en fantastische solo's. Ook het nummer 'White Witch' kon ik er waarderen.

Deze sound van nwobhm vind ik werkelijk prachtig. En de heren zitten zeker niet stil want naast een geweldige zang is elk nummer gevuld met prachtige gitaargeluiden en ook de drums mogen er wezen. De productie is top en ik kan niks anders dan genieten van dit mooie album. Met volle moed door naar de volgende!