Kuroyume - Headache and Dub Reel Inch (2011)

1 stem

11. Heavenly
  12. Glass Valley's Oar
avatar van MDV
MDV
Headache and Dub Reel Inch is het eerste album van Kuroyume sinds 1998. Het album Corkscrew bevatte vooral lekker rauwe punk en ska. In 2009 kwam de band na een aantal jaren inactiviteit terug met een weergaloze liveshow waarvaan de opname op het moment van schrijven in mijn top 10 staat. Twee jaar later was er een nieuw album van Kuroyume klaar.

Helaas trakteert het duo Kiyoharu en Hitoki ons hier niet op punk en ska, maar op een poging om terug te gaan naar de roots, met wet electro erbij. Goed klinkt het helaas niet echt. Het melodieuze kantje dat oude nummers als for dear hadden ontbreekt hier. Echt hard of snel wordt het ook nergens. Eigenlijk hoor ik hier vooral een combinatie van de mindere kanten van Kuroyume. Wat mij betreft mogen deze heren weer lekker gaan ragger en skanken, wat dat kunnen ze beter dan wat ze hier proberen. De singles van het aankomende album beloven in ieder geval een stap in de goede richting.