Weather Report - Black Market (1976)

Jazz

5. Three Clowns (3:21)
  6. Barbary Coast (3:08)
  7. Herandnu (6:26)
avatar van platedraaier
Één van de belangrijkste jazz/fusion bands uit de jaren zeventig. En deze naast Heavy Weather toch zeker een aanrader.
Met grote namen in de gelederen als Joe Zawinul, Jaco Pastorius, Chester Thompson.

avatar van kaztor
Spannende, organische fusionplaat waarop op topniveau wordt gemusiceerd. Need I say more? Luisteren, die hap!

avatar van dj maus
elegant people werd nog gesampled door portishead
(de eerste 5 seconden slechts)

Kingsnake
Fusion met veel etnische muziek-invloeden

avatar van kaztor
Vandaag mee de auto in. Ik sta nog steeds bij m'n vorige reactie van 2 jaar terug, met het verschil dat ik nu de remaster heb die in het Original Albums-boxje geleverd wordt en ik hoor het nauwelijks.

Iemand die in de oude cd-uitgave geïnteresseerd is mag me pm-en.

beaster1256
ook dat doosje gekocht waar 5 originele cd's van weather report inzitten , briljant hé kaz ?

avatar van kaztor
Geweldig initiatief. Ik heb dezelfde doosjes van Todd Rundgren en Chicago.
Het leuke is dat ze een breed assortiment verkiezen boven voor-de-hand-liggende keuzes en alles klinkt ook top.

Ik denk dat er vast meer van die doosjes hier ten huize zullen verschijnen.

beaster1256
ja, heb zelf nog die van rickie lee jones en blood sweat & taers in huis , reuzegoed , 5 complete cd's voor een prijsje kaz !

avatar van Metalhead99
Lekkere fusionplaat. Voor mij de introductie van Weather Report en het is zeker een goeie introductie.

avatar van Flemming
Ik draai hem nog heerlijk op vinyl, wat een fusiongenot. En met een heerlijke Jaco Pastorius als topping

Rene1979
Geweldige plaat net voor 5 euro op de kop getikt! Erg blij mee.

beaster1256 schreef:

Er is nu ook een tweede deel met de resterende 5 studio-albums tot 1982.

Boxset Forecast: Tomorrow is ook van harte aan te bevelen. De live-albums 8:30 en Live In Tokyo moet ik weer eens vaker gaan beluisteren.

WPE
Wat valt er nog te zeggen over Weather Report? Muziek met een heel eigen geluid, en zij hebben de jazzrock / fusion toegankelijk gemaakt voor het groter publiek. Toch vind ik dit album niet hun sterkste, Heavy Weather vind ik persoonlijk beter. En later, toen zij het titeloze Weather Report uitbrachten (niet te verwarren met hun debuutalbum Weather Report, toen waren zij in mijn ogen op hun best. En als ik nog een tip mag geven: als je überhaupt iets van ze aan wil schaffen, koop dat 8:30, een grandioze live registratie met een studio-plaatkant toegevoegd. Heeft een geweldige sfeer.