Toni Braxton & Babyface - Love, Marriage & Divorce (2014)

Pop / R&B
Label: Motown

1. Roller Coaster (4:23)
  2. Sweat (4:27)
  3. Hurt You (4:10)
  4. Where Did We Go Wrong (3:37)
  5. I Hope That You're Okay (3:54)
  6. I Wish (3:03)
  7. Take It Back (4:05)
  8. Reunited (3:18)
  9. I'd Rather Be Broke (3:38)
  10. Heart Attack (3:52)
  11. The D Word (5:12)
avatar van Reijersen
1,0
Ze werkten als enige keren samen. Dan was de rolverdeling vooral die van Babyface achter de schrijf- en mengtafel en Toni Braxton achter de microfoon. Maar beide artiesten hebben de laatste jaren weinig successen geboekt. De echt grote successen stammen zelfs uit de jaren ’90 van de vorige eeuw. Dus slaan ze in 2014 de handen maar bijeen en komen met een nieuw album. Over liefde, trouwen en scheiden dus. Iets waar ze beide genoeg ervaring mee hebben in hun privéleven.

Je kan bij voorbaat eigenlijk al zeggen wat je verwacht van deze artiesten. Ze staan beide namelijk bekend om het maken van smooth R&B. Vaak erg gelikt en zoetsappig, met hier en daar uitstekende producties en teksten. Maar dat laatste is toch al enkele jaren geleden. Het is dus te betwijfelen of ze dat met deze nieuwe plaat weer terug weten te vinden. Samen zingen ze opener Roller Coaster, een nummer dat perfect in bovenstaande omschrijving past, maar dan zonder het boeiende gedeelte. En dat zelfde laken en pak vervolgen zich in nummers als Sweat, Hurt You en vooral Where Did We Go Wrong(slecht nummer).Ze zingen blijkbaar ook niet alles samen op deze plaat. Babyface zingt I Hope That You’re Okay namelijk alleen. Zoals Braxton dat met I Wish en I’d Rather be Broke doet. Beide ook weinig bijzonder.Er is eigenlijk maar één nummer dat opvalt tussen alles saaie, gevoelloze en zoete liedfes- en scheidingsliedjes. Dat nummer is het op de disco gestoelde Heart Attack. Misschien iets teveel Nile Rodgers leentjebuur in de productie, maar het nummer valt wel op tussen de verdere middelmaat en onder middelmaat.

Geen heel bijzondere plaat van deze grote namen dus. Grote namen maken niet gelijk grootse muziek, blijkt maar weer eens.