Dayna Kurtz - Another Black Feather (2006)

Rock / Roots
Label: Munich

1. From the Bottom Up (2:37)
  2. Nola (4:12)
  3. Venezuela (4:56)
  4. Another Black Feather (4:19)
  5. Banks of the Edisto (2:49)
  6. It's the Day of Atonement (3:22)
  7. Showdown (3:33)
  8. Right for Me (3:55)
  9. All over Again (4:26)
  10. Hope She'll Be Happier (4:36)
  11. The Miracle (4:53)
avatar van Shangri-la
Schitterend album van Dayna, wat mij betreft haar beste. 4,5 ster.

avatar van bertus99
Veel gedraaid afgelopen zomer. Het duurde even voor ik het echt ging begrijpen want de muziek van Dayna Kurtz vergelijken met Norah Jones is zo iets als Elvis Costello vergelijken met de Bee Gees.
Dayna Kurtz' stem is rauw en emotioneel. Er wordt niks glad getrokken op haar platen. Ze kreunt en schreeuwt en is compromisloos in haar teksten. Het gaat ergens over. Pijn,eenzaamheid en verlaten worden. Geen muziek die je na een paar keer draaien vrolijk mee zingt, maar wel om af en toe intens te beluisteren. Hoeft niet alleen in de late uurtjes

avatar van Madjack71
Afwisselende plaat van een getalenteerde vrouw. Ze draait haar hand niet om voor Jazz, Rock, Blues, Kurtz hanteerd het met ogenschijnlijk gemak. Dat maakt dit Another Black Feather aangenaam om naar te luisteren en dat het niet gaat vervelen. Ze weet haar teksten met overtuiging te brengen en daarmee ook de aandacht te trekken. Laatst was ze in Roepaen, niet gegaan...maar dat had ik getuige deze sterke plaat, beter wel kunnen doen. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer.

bertus99 schreef: Het duurde even voor ik het echt ging begrijpen want de muziek van Dayna Kurtz vergelijken met Norah Jones is zo iets als Elvis Costello vergelijken met de Bee Gees...

avatar van Ronald5150
"Another Black Feather" is een mooie ingetogen op roots en jazz gebaseerde plaat. Over het algemeen sobere instrumentatie die dienend is voor de prachtige diepe en donkere stem van Dayna Kurtz. "Another Black Feather" roept bij mij associaties op van een rokerige jazz nachtclub. Een mystieke sfeer, misschien soms we een beetje dreigend. Mooie muziek om echt naar te luisteren.

avatar van habada
Aangenaam verrast