Saturday Sun - Orixé (2014)

Folk / Pop
Label: Viva La Fleetwood

1. Something in the Woods (3:24)
  2. Seagull (3:56)
  3. I Want a Life for You (2:36)
  4. Blinded by the Truth (5:26)
  5. Borderline (2:47)
  6. Seeds to the Sun (4:13)
  7. Down to the Forest (3:52)
  8. In Your Head (5:04)
  9. Like a Stray (5:01)
  10. Hollows (4:41)
  11. Singing Logos (6:15)
  12. Life in the Garden (3:24)
  13. Whale Song (8:37)
avatar van Nikoleski
Ontzettend benieuwd naar dit debuut album. Seagull bestaat al een tijdje als EP en is werkelijk een fantastisch nummer.

Ja hoor! De eerste sensatie van 2014 is wat mij betreft een feit. Wat een heerlijke album

avatar van blur8
Slepende songs voor bij de open haard. Gezongen vol passie, met een minimale begeleiding. Op het eerste gehoor lijken de songs wat eenvormig met weinig variatie, maar dat veranderd snel na een paar draaibeurten, dan komen ze stuk voor stuk tot leven.
Zeer prettig begin van het muzikale nieuwe jaar.

avatar van clayhill
Prachtig... Emoties ! Ep "Seagull" beloofde inderdaad iets heel moois. Belofte ingelost !

avatar van thetinderstick
Wat een prachtig nummer is Seagull zeg! Ik ben nu de rest van 'Orixe' aan het luisteren. Stuk voor struk prachtige liedjes, ergens tussen Nick Drake, Jeff Buckley, Fleet Foxes en Sigur Ros in. Beste wat ik tot nu toe dit jaar heb gehoord!

pietselderie
Mooi album met invloeden van Jeff Buckley en Dry the River. Met Something in the woods als absolute uitschieter voor mij. Wat een ongelooflijk mooi nummer is dat. Seagull op een mooie tweede plaats.

avatar van Nikoleski
Twee weken geleden de jongens van Saturday Sun gesproken en al nieuw werk mogen horen. Het gaat harder en rauwer worden met hier en daar zelfs stukjes post rock. Dat in combinatie met de geweldige stem van Alex, kan een defenitieve doorbraak bijna niet in de weg staan.

avatar van Nikoleski
Even een update wat Saturday Sun betreft. De band heeft ervoor gekozen om onder een nieuwe naam verder te gaan. Ze gaan verder onder de naam 'A Thousand Furs'. Naar verwachting komt in oktober de nieuwe EP uit en in November komen ze weer naar Nederland voor een tourtje. Dit alles onder de nieuwe naam 'A Thousand Furs'.

avatar van Nikoleski
Saturday Sun/A Thousand Furs is niet meer. De mannen zijn in goede verstandhouding uit elkaar gegaan. Ze hebben onlangs hun allerlaatste EP uitgebracht met de titel That Wave.

avatar van blur8
Het zat er dan blijkbaar niet in.

Er zijn ook veel zangers die in de zelfde vijver vissen:
Conner Oberst van Bright Eyes.
Conor O'Brien van the Villagers.
Rob Goodwin van the Slow Show
Orlando Weeks van the Maccabees