Twilight - III: Beneath Trident's Tomb (2014)

Label: Century Media

1. Lungs (3:51)
  2. Oh Wretched Son (8:44)
  3. Swarming Funereal Mass (7:38)
  4. Seek No Shelter Fevered Ones (8:45)
  5. A Flood of Eyes (7:54)
  6. Below Lights (4:18)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Derde & tevens ook laatste album, mét Thurston Moore. Met aankondiging van deze plaat hebben ze meegedeeld dat ze er mee stoppen. Lungs.

avatar van Don Cappuccino
Ik ben erg benieuwd naar deze plaat vanwege de aanwezigheid van Thurston Moore. Op Lungs is zijn invloed al goed te horen in het gitaarwerk.

avatar van [WZ]
Poeh, vind hem een beetje tegenvallen..
Hij is erg noisy (Tja, dat verwachtten we toch? Nou, nóg noisier dus..), en zo na een paar luisterbeurten lijken er geen echte memorabele - überhaupt herkenbare - stukken in te zitten.
Enkel Seek No Shelter.. heeft een iets concretere opbouw, en waarempel een 'normale' riff en ritme, en dat is meteen de fijnste/vetste track.. Ik heb vooral het idee dat die Thurston Moore wat teveel zijn stempel op de zaken heeft gedrukt: "Ik zit nu bij een metal-collectief, dus nu moet ik NOG meer herrie maken!"

Beetje jammer dat dit hun laatste is, want het kan niet echt (of: écht niet) tippen aan Monuments to Time End. Ik snap dat het de insteek is om je verwrongen en niet bepaald vrolijk achter te laten, maar dat hebben ze dus vooral bereikt door hoge verwachtingen níet in te lossen..

avatar van laboomzaa
Ik vind hem ook wat tegenvallen...maar ik weet niet of het aan de muziek ligt of omdat ik er op dit moment teveel van op heb...als je begrijpt wat ik bedoel..gaat dus even in de ijskast.

avatar van Don Cappuccino
Ik had er ook wat meer van verwacht. Lees mijn volledige mening in mijn recensie voor Zware Metalen.

Twilight is een band met leden van onder andere Leviathan, The Atlas Moth en Minsk. Ten tijde van Monument to Time End zaten Aaron Turner (Isis) en Blake Judd (Nachtmystium) nog bij de band, op deze derde en laatste plaat zijn ze niet te horen en is Thurston Moore (ex-Sonic Youth) toegevoegd aan de line-up. Deze bekendmaking zorgde voor zeer gemengde reacties, vooral met betrekking tot zijn affiniteit met blackmetal. Een ding is zeker: als er iemand is die weet hoe je dissonant, wringend en prikkelend gitaarwerk moet neerzetten is het Thurston Moore wel...