Mirror System - The 69 Steps Vol.4: Reflector (2010)

Electronic
Label: A Wave

1. The Healing Feather (2:33)
  2. Evan Marc and Steve Hillage - Resurfacing (6:30)
  3. Guy Gerber and Shlomi Aber - Sea of Sand [Original Mix] (5:09)
  4. Sascha Funke - Mango [Original Mix] (3:00)
  5. Trentemoller* - Gush [Blagger's Bring It Back Remix] (3:27)
  6. Tripswitch - Cartwheel (6:56)
  7. Peace Division - Voodoo (It's in the Wall) (5:52)
  8. Chaim - Chicken Kiev (5:02)
  9. Matthias Tanzmann - Swim (2:47)
  10. Chymera - A Question (4:51)
  11. Phonique - Bike Rid (3:56)
  12. Bluetech - Honey in the Heart (4:59)
  13. Shlomi Aber - Looking in God's Eyes [Album Version] (2:53)
  14. Alex Kenji - Adelante [Ahmet Sendil Remix] (5:37)
  15. System 7 - Sal del Mar (7:18)
avatar van Thin Air!
System 7 wordt gevormd door Miquette Giraudy en Steve Hillage. Deze golden oldies (bouwjaar 1951) maken techno gedreven muziek waarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt van de elektrische gitaar.

Steve was in het verleden dan ook begenadigd gitarist van de groep Gong.

Sinds de jaren 90 maken deze turbo grannies geen rock meer maar techno. Schitterend hoe deze twee nog steeds los gaan op de muziek. Ik heb een linkje bijgevoegd.
YouTube - System 7

Mirror System is dan weer een sideproject van System 7 en richt zich meer op downtempo en ambient.
Deze mix CD (the 69 steps) is hier een goed voorbeeld. Heerlijke chilled vibes en muziek die soms fluistert in je oor. Richting het einde komen we ook wat donkere randjes tegen van minimal techno.
Alles echter je hersenpan ingestuurd op een heerlijk sukkeldrafje.
Een stokje digitale wierook.

Heerlijke CD om op de bank te chillen al scrollend met je iPad door het digitale boek van MuMe.