Skylark - Fairytales (2005)

1 stem

Italiƫ
Label: Scarlet

1. Music (5:54)
  2. First Night (6:19)
  3. Rose in Her Hand (3:02)
  4. Lions Are the World (11:33)
  5. I'm the Evil (4:34)
  6. Moonlight Shadow (3:08)
  7. Little Red Riding Hood (18:05)
  8. Love (5:07)
  9. Sleep * (4:34)
Jeddy van Est
Dit is het enige Skylark album dat helemaal losstaat van de thematiek van de andere albums. Ieder nummer gaat ergens anders over (volgens mij gaat ieder nummer over een sprookje, vandaar ook de albumtitel natuurlijk), en ook muzikaal gezien verschillen de nummers veel van elkaar. Zo worden op dit album sommige nummers gezongen door Fabio Dozzo, en de andere nummers door Kiara. Er staan korte nummers van 3 minuten op, maar ook een lang nummer van 18 minuten, etc. Mijn persoonlijke favorieten zijn: First Night (een typisch power metal nummer, maar perfect uitgevoerd), Lions Are The World (dit nummer begint als een ballade, maar na 4 minuten verandert het in een snel nummer) en Love (prachtige ballade met mooie pianomelodieën).