The Red Devils - King King (1992)

Blues
Label: Warner Bros.

1. Automatic (Love) (3:26)
  2. Goin' to the Church (4:07)
  3. She's Dangerous (5:02)
  4. I Wish You Would (3:01)
  5. Cross My Heart (4:28)
  6. Tail Dragger (5:24)
  7. Devil Woman (6:57)
  8. No Fightin' (5:56)
  9. Mr. Highway Man (3:35)
  10. I'm Ready (3:46)
  11. Quarter to Twelve (7:03)
  12. Better Cut That Out (4:59)
avatar van BenZet
Very Bedankt! Ga daar eens even naar kijken!

avatar van frankholst182
vandaag besteld. jezus wat een plaat!

frankholst182 schreef:
vandaag besteld. jezus wat een plaat!

Waar heb je hem besteld?

avatar van frankholst182
De link die hmaeghs gaf. Er zijn er nog 6 beschikbaar.

avatar van BenZet
Zijn dit originele en in goede staat verkerende platen?

avatar van frankholst182
Zijn goede tweedehands cd's met import gaatje in hoes, niet storend.

avatar van Droombolus
frankholst182 schreef:
import gaatje

Ook wel bekend als "cut-out". Zo geven de platenmaatschappijen in de US aan dat het gedumpte voorraad van een discontinued release betreft ........

avatar van frankholst182
ja precies, ik dacht dat het iets te maken met het verschepen van cds. Bij LPs zie je dat ook regelmatig, maar tegenwoordig kom je dat bij cds niet meer tegen

avatar van Jools
Music on vinyl brengt deze plaat opnieuw uit op rood vinyl. (2lp limited 1000 stuks

avatar van Ronald5150
Jools schreef:

Ik heb deze limited edition rood vinyl 2lp net aangeschaft. Dit is een onvervalste live bluesklassieker vol energie en beleving. Lester Butler is een ware legende en hij draagt deze plaat van begin tot eind. De band is prima, maar niet uitzonderlijk. De plaat ademt de sfeer van een echte juke joint uit; rauw, smoezelig, donker. Gewoon grijsdraaien deze plaat. Al weet ik niet of dit kan met rood vinyl

avatar van BenZet
Hele goeie plaat. Veel moeite voor gedaan om deze op cd te kunnen bemachtigen. Paar weken geleden een rondje Rotterdam en dan uiteraard eventjes bij de Plato langs. Hadden ze er een stuk of 5 liggen. Geloofde m'n ogen niet.

avatar van Ronald5150
"King King" is een dampende, stampende, rauwe, vuige live bluesplaat van The Red Devils. Deze band wordt aangevoerd door harmonicagrootmeester Lester Butler. Hij draagt dan ook "King King" van begin tot eind met zijn harmonicaspel en stem. De band is hier volledig ondersteunend aan. Energie is en intensiteit zijn de sleutelwoorden van "King King". Vooral in de wat langzamere nummers, de slowblues, bijvoorbeeld "Cross My Heart", "Devil Woman" en "Quarter To Twelve" gaat het door merg en been. Dit is blues zoals blues hoort te zijn, blank of zwart, maakt geen donder uit. Als ik luister naar "King King" dan waan ik mezelf in een afgelegen, donkere, rokerige, groezelige juke joint. Blues gaat om verbeeldingskracht, het vertalen van de tonen naar beelden en gevoel. "King King" doet dat met een verve. Fantastische belevenis!

avatar van EttaJamesBrown
Topplaat. Zo strak als Lester hier speelt, zo strak van de coke was hij destijds in Vera. Dat moest wel verkeerd aflopen.

avatar van spinout
Helaas is de versie van Little Walter's Quarter to twelve behoorlijk lang en saai. Geeft het album bijna een knock-out. De energieke nummers zijn geweldig.

avatar van viking1
Geweldig dampende en rockende plaat.
Het weekend deze cd voor weinig gekocht,en bijna niet uit mijn cd speler geweest.
Vooral de snellere nummers zijn geweldig.
Jammer dat lester butler al lang meer onder ons is.
Had graag nog meer van dit heerlijke geweld gehoord.
Maar ben blij met dit top cdtje.
Lekkere blues/rock wat je doet denken of je in een rokerig naar bier en zweet stinkend bruin cafe bent.

viking1 schreef:
Geweldig dampende en rockende plaat.
Vooral de snellere nummers zijn geweldig.
Jammer dat lester butler al lang meer onder ons is.
Had graag nog meer van dit heerlijke geweld gehoord.
Maar ben blij met dit top cdtje.

Probeer eens '13' van lester butler.

avatar van EttaJamesBrown
Ik snuif nogmaals King King. Blues zoals blues bedoeld is. Lekker zweterig, bijna in de maat en lauw bier net buiten bereik. Doe maar vier voor de mannen hier!

avatar van Hendrik68
Meer dan 100 stemmen voor dit album. Ik ben best wel een blueskenner, dacht ik. Maar van deze band had ik tot vandaag nog niet eerder gehoord. En dat zou ook vast nog veel langer hebben geduurd als ik niet het bericht las dat deze band naar het komende Ribs & Blues festival in Raalte komt. Ik zie dat de belangrijkste man Lester Butler dood is, ik vraag me dan wel af hoe het zonder zo'n gezichtsbepalend iemand moet klinken. Dat deze man belangrijk was is na 1 luisterbeurt overduidelijk.

avatar van Lontanovicolo
Voor de liefhebber

Mick Jagger & The Red Devils - The Blues Sessions (June 1992)

op YouTube

avatar van Forza
Ik dacht van tevoren dat de Red Devils een Belgische alternatieve rockband zou zijn, maar toen ik de cd opzette bleek het om een briljante Amerikaanse bluesband te gaan . Dit is de muziek die John Mayall & The Bluesbreakers en Fleetwood Mac (met Peter Green) eigenlijk hadden willen maken. Geweldig.